Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hjulpet til med et motorbytte på en E38 sen 1994 modell. 3 liter M60 motoren er blitt byttet ut med en M62B44 motor uten Vanos.

Jeg har fått hjelp av kompetente folk, og de sa at det ikke er noe problem å kode om nøkkelen til

å passe til M62b44 EWS modulen. Så viser det seg at vi ikke finner EWS modulen. Diagnoseutstyret forteller og at kontakt med EWS modul ikke oppnås. Så det ser ut til at denne bilen ikke har fabrikkmontert EWS. Synes at det høres utrolig ut, siden sene 1994 modeller med M52 motor har EWS.

Så jeg lurer på om noen har en prosjektbil som tenningslåsen, ringantenne og ledningsnettet er tilgjengelig på? Helst fra 1996/97 modell.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Skrevet

Sen 94 har vel den første type ews som bare var i bruk 3-4 måneder. Den komuniserer ikke med nyere type. Men de du kjenner nedover, som tuner m52ews bør fikse dette.

Skrevet

Takk for svar.

Min tuner og dyktige kolleger som har kjenner, har enda ikke fått til eller jobbet intensivt med hjernen som jeg trenger.

Fikk et tips av en annen kar om et firma i USA som trolig har en hjernen som jeg trenger uten EWS. Skal ta kontakt med dem.

Hilsen Eirik.

Skrevet
Har hjulpet til med et motorbytte på en E38 sen 1994 modell. 3 liter M60 motoren er blitt byttet ut med en M62B44 motor uten Vanos.

Jeg har fått hjelp av kompetente folk, og de sa at det ikke er noe problem å kode om nøkkelen til

å passe til M62b44 EWS modulen. Så viser det seg at vi ikke finner EWS modulen. Diagnoseutstyret forteller og at kontakt med EWS modul ikke oppnås. Så det ser ut til at denne bilen ikke har fabrikkmontert EWS. Synes at det høres utrolig ut, siden sene 1994 modeller med M52 motor har EWS.

Så jeg lurer på om noen har en prosjektbil som tenningslåsen, ringantenne og ledningsnettet er tilgjengelig på? Helst fra 1996/97 modell.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Jeg har alle de boksene og endel ledninger, men det er klippet endel i, men alt til ews skal være der, Nøkkel, magnetring osv.. skal hjem på fredag så da kan jeg sende deg bilde av det jeg har:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...