Eirik Viste Skrevet April 21, 2012 Skrevet April 21, 2012 Hei. Er der noen her som vet om det finnes modeller av E38 som ikke er levert med EWS? Har satt inn en M62B44 motor uten Vanos og det ser ikke ut som at det er EWS i den opprinnelige 730 produsert i aug. 1994. Jeg kan skaffe hjerner uten EWS til mange motorer etter hvert. Bl.a E39 M5, E46 M3 og E36 M3 3.2. Men min tuner klarer ikke å gjøre noe med M62B44 hjernen uten Vanos. Heller ingen andre spesialister som han kjenner. Så det er skikkelig utgjort. Hvis noen kjenner E38 godt hadde jeg satt pris på info om EWS systemet på E38. Og hvor eventuelt modulene befinner seg. Vi har lett under dashbordet både på førersiden og passasjersiden uten å finne noe. Hilsen Eirik. 92 22 65 44.
FritzP Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Ews1 ble vel introdusert 1/95, så det kan jo være forklaringen på at din 730 ikke har det. Har du sjekket med disse: http://www.rmsonlinestore.com/BMW-UNLOC ... iption.htm Jeg tror nok at dem har det du trenger.
Eirik Viste Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 Takk for svaret , Fritz. Jeg besitter et eldre originalt diagnosesystem som er laget også for gamle modeller. Faktisk også for E30 og E28. Så dette systemet burde ha fått kontakt med EWS opplegget, mener jeg. Jeg sendte nummeret på chip'en i den gamle 3 liter hjernen til min tuner, og han bekreftet at den hjernen ikke hadde EWS. Og at han selv eller andre enda ikke har fått til å fjerne EWS'en på min hjerne. Men de har heller ikke hatt mange forespørsler om den motoren. Takk for tipset angående firmaet i USA. Det ser ut til at de har ferdig hjerne uten EWS liggende. Så det lover bra. Hilsen Eirik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå