kristian_ Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Hei, Jeg har problemer med aircondition i blant. Har den på f.eks 20 eller 22 grader, men etterhvert begynner den å blåse kaldere og kaldere. Da må jeg sette opp til 26 grader, og hvis det står lenge nok hjelper ikke det heller, så da må jeg ta den til 32 grader, og da blåser det drit varmt. Kom over denne på ebay: http://www.ebay.com/itm/BMW-3-5-Series- ... 073wt_1189 Kan den hjelpe? Hvor sitter den evt, og er det mye jobb?
bjalle Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Symtomer på en defekt viftemotstand er at viften enten ikke virker eller lever sitt eget liv,kan starte om natten og tømme bil for strøm etc,har byttet 2 stk selv men varme-kulde i bilen har virket som normalt,uansett koster lite å prøve.tar 5-10 minutter å skifte.
kristian_ Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 Den fungerer jo, men den går veldig ujevnt når den ikke har så høy styrke.
oleo Skrevet April 24, 2012 Skrevet April 24, 2012 Symptomene dine ligner veldig på det å ha defekt vifte i panelet. Hold en tent sigarett foran rillene på venstre side av panelet... Hvis ikke røyken blir dratt inn i rillene går ikke viften rundt. Vifta skal starte med en gang du lukker opp døra så du trenger ikke ha på tenningen for å sjekke denne.
kristian_ Skrevet April 27, 2012 Forfatter Skrevet April 27, 2012 Hei Oleo, Skjønner ikke helt hvilket panel du mener? Er det de små luftehøla på selve panelet du tenker på?
oleo Skrevet April 27, 2012 Skrevet April 27, 2012 Ja, de små rillene på panelet for temp.innstilling.
oleo Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Da kan du nok gå ut i fra at feilen er funnet... Du får gjerne et brukt panel hos hoggern for en tusenlapp. Bare pass på at det er samme varenummer (Står på lappen du ser når du tar ut panelet)
kristian_ Skrevet April 29, 2012 Forfatter Skrevet April 29, 2012 Tusenlapp ja, det var såpass, hehe. Takk for hjelpen!
kristian_ Skrevet April 29, 2012 Forfatter Skrevet April 29, 2012 Jo, en liten ting til. Kan det være grunnen til at viften går ujevnt også?
oleo Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Den lille vifta i panelet gjør at panelet føler temperaturen i kupeen og så blåser viften luft etter dette. Så ja, den kan få viften til å oppføre seg snodig.
kristian_ Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Skrevet Mai 6, 2012 Prøvde å få ut den som styrer aircondition. Tenkte det var smart å se på dynavin sin guide, for da så jeg hvor mye jeg måtte demontere, men denne stemte ikke i det heletatt. Må jeg ta ut viftene oppe, eller er det noen andre smarte ting?
D.Toft Skrevet Mai 6, 2012 Skrevet Mai 6, 2012 kristian: her sitter den du linket til. http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=143393
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå