Gå til innhold

Kjølevæske!

jakst
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 320D 2000modell som sluker kjølevæske, har vært på verksted flere ganger de siste ukene men de finner ikke noe feil, men bilen fortsetter å bruke kjølevæske som aldri før.

Jeg har en våt flekk når jeg rygger ut a gårdsplassen men når jeg kommer på vekstedet så er d ingen antydning.

Hva kan dette være ? har gjort alt fra radiator tettning til ja, dere skjønner sikkert.. har prøvd alt, føler meg litt hjelpeslaus når ikke en gang verkstedet finner ut av d.. hvordan vet man om man skal ha rød elr blå veske på ?

noen som kan noe m dette ?

eller har peiling på hvor det kan være lekkasje, sprekk elr ett elr anna ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er olja fin? er det noe dritt i olje påfyllings lokket?

Alle de e46ene jeg har hatt har brukt kjøleveske dette er ikke noe nytt med e46 desverre da kjøresystemet på de bilene er desverre veldig dårlig.

luker det kjøle væske av eksosen?

Det som eventuekt kan være feilen er ekspedisjonstanken (mener den heter det) som kan være dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i farta kommer jeg på

sjekk om radiator har seget i bunn.

hvis du har bil med vannkjølt EGR ventil er det vistnok vanlig at det forekommer lekkasje der.

som nevnt over, sjekk om det er missfarging under oljepåfyllingslokk.

på min mors 02 320d klare en av hurtigklemmene å gnage seg gjennom slangen som går fra radiator til vannpumpe med resultat at kjølevæske forsvant saaakte.

det skal forresten anvendes rød kjølevæske på den

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er olja fin? er det noe dritt i olje påfyllings lokket?

Alle de e46ene jeg har hatt har brukt kjøleveske dette er ikke noe nytt med e46 desverre da kjøresystemet på de bilene er desverre veldig dårlig.

luker det kjøle væske av eksosen?

Det som eventuekt kan være feilen er ekspedisjonstanken (mener den heter det) som kan være dårlig

Olja er helt fin, alt slikt er sjekka sa de på verksted :/

Nei men d hender d lukter mye eksos inni bilen, spesielt viss den går på tomgang..

har d evt noen sammenheng ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i farta kommer jeg på

sjekk om radiator har seget i bunn.

hvis du har bil med vannkjølt EGR ventil er det vistnok vanlig at det forekommer lekkasje der.

som nevnt over, sjekk om det er missfarging under oljepåfyllingslokk.

på min mors 02 320d klare en av hurtigklemmene å gnage seg gjennom slangen som går fra radiator til vannpumpe med resultat at kjølevæske forsvant saaakte.

det skal forresten anvendes rød kjølevæske på den

lykke til

Var selv med inne på verkstedet, å de snakka om d men d var ikke tilfelle :/

hmm.. kunne ikke se noe på lokket til olja jeg ivertfall, d er helt rent..

ok, men her forsvinner d fort for å si d slik, fylte en liter på Lørdag.. dro til gardemoen å hjem igjen.. 1time vær vei.. d var alt jeg kjørte.. når jeg starter bilen søndag lyser søren meg denne lampa igjen..

men du sier rød.. verkstedet sier blå, bilen er impotert i 2002 så boka er tysk å d skjønner jeg ikke, jeg har hadd på blå, kan d ha noe m saken å gjøre ?`:P

spørr kanskje domt jeg men aner ikke hva jeg skal gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde bare bmw brukte blå\ grønn væske jeg?

Rød væske er det jo nesten bare VAG som bruker, ta og ring en bmw forhandler eller gs bildeler og hør med de hva slags væske bilen du skal ha, dumt og fylle feil da pakninger og blokka kan bli ødelagt :\

Angående eksos ini bilen på tomgag er det noe sig i eksosen? noen fise lyder da du gir litt gass på tomgang når du har døra oppe? ser uansett ingen sammenheng med at bilen bruker kjølevæske og eksos inni bilen.

har du sett noen våte punkter under bilen når bilen har blitt parkert etter bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød væske er det jo nesten bare VAG som bruker, ta og ring en bmw forhandler eller gs bildeler og hør med de hva slags væske bilen du skal ha, dumt og fylle feil da pakninger og blokka kan bli ødelagt :\

Angående eksos ini bilen på tomgag er det noe sig i eksosen? noen fise lyder da du gir litt gass på tomgang når du har døra oppe? ser uansett ingen sammenheng med at bilen bruker kjølevæske og eksos inni bilen.

har du sett noen våte punkter under bilen når bilen har blitt parkert etter bruk?

får gjøre d tror jeg.. om d ikke er noe plass på nette jeg kan sjekke d ?

ikke som jeg har hørt, men d blir veldig fuktig/bløtt på bakken der eksosen kommer ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke som jeg har hørt, men d blir veldig fuktig/bløtt på bakken der eksosen kommer ut..

Ta en trykktest som 316 sier, høres ut som kjølevæska går ut eksosen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bland frostvæske som, 316 sier. Væsken blir nesten som gelé.

Så "ny" bil skal IKKE ha blå frostvæske! Ikke bra for alu. og vannpumpe.

BMW bruker grønn.

ok :)

hva er alu ?

han jeg kjøpte bilen av som fylte blå når jeg sku ta m meg bilen så gikk ut ifra at d var riktig jeg da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Enten lekker den, ellers bruker den. Ta en trykktest på systemet på verksted, så ser du om det lekker. Ellers bruker bilen kjølevæske.

joda, men aner ikke.. men har våte flekker på bakken når jeg rygger ut av gårdsplass..

kan d iverstefall være beggedeler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en trykktest som 316 sier, høres ut som kjølevæska går ut eksosen :)

får vell gjøre d, bare så rart at det er bløtt både under å bak bilen :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...