Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e34 tds som er tungstartet ved varm motor. Starter som bare det når motoren er kald, men når den blir driftsvarm må jeg kinne kanskje i 5-10sek før den kommer. Viss jeg stopper bilen og prøver å starte den med en gang så kommer den, men venter jeg noen minutter så tar det lengre tid, dieselen renner tilbake til tanken kanskje..?

Har sett litt rundt på forumet om div årsaker, men både temp-føler i innsug og fødepumpe i tanken er ny! En ting jeg har lurt på er at glødelampa i instrumentet ikke kommer fram når jeg slår på tenninga mens motoren er varm, er dette normalt?

En annen ting er at jeg hører en suselyd/pipelyd i bilen som står på en god stund etter at jeg har stoppet bilen, høres ut til å komme fra varmeapparatet..? :S

- Noen som har forslag? :)

Skrevet

Ang. glødelampa som ikke lyser når motoren er varm, det er normalt. Grunnen er at når motoren er varm trenger den ikke gløding for å tenne, den tenner av trykket inni sylindertoppen. Det er sånn dieselmotoren funker;-)

Skrevet
  AutoMartin skrev:
Ang. glødelampa som ikke lyser når motoren er varm, det er normalt. Grunnen er at når motoren er varm trenger den ikke gløding for å tenne, den tenner av trykket inni sylindertoppen. Det er sånn dieselmotoren funker;-)

Ja var det jeg regnet med, men har ikke andre forslag? Har hørt at det kan være tetninger i dieselpumpa som er årsaken til at dieseln renner tilbake..?

• 1 month later...
Skrevet

Ingen som vet? :\ kan nevne at om jeg triller igang så virker det som om den kommer med en gang.. kan det være at starteren begynner å bli sliten så motoren ikke går raskt nok rundt..?

Skrevet
  bmwJon skrev:
Tror det er en temp føler i toppen som kan gjøre at bilen blir tungstarta når den er varm

Noen som vet noe mer om denne føleren?? Hadde vært fint å slippe å dra bilen på starteren i opptil 7sek for å få start! Virker jo som jeg har den drittbilen som ikke vil starte..

Skrevet

Den temp måleren i innsuget skiftet jeg i høst ettersom bilen ikke gikk som den skulle. Men den var like tungstartet ved varm motor både før og etter. "Custom" Tatt en diagnose på bilen? Prøvd å skifte fødepumpa i tanken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...