Julianv Skrevet April 23, 2012 Share Skrevet April 23, 2012 Hei! Jeg har prøvd å søke litt rundt, men er ikke helt lett å få skikkelig svar på alt. Jeg driver å lukter på motorbytte i 525i'en min, da jeg har lyst på litt mer futt før vi legger ut på tur nedover i Europa i sommer. Bilen går jo helt ok nå, men hadde ikke gjort noe med 50hk ekstra. Så jeg lurer på hva er billigst, hva som er lettest å få godkjent. Hadde jo vært noe med S38b38, men de motorene koster jo fort 30k+ Andre alternativet er M30b35. Siste alternativ er et "billig og hurtig" turbo-kit til b25'en jeg har nå. Men vet jo at det ikke alltid er så lett å få godkjent turbo for tiden. Evt vis noen andre har gode forslag til mest mulig "bang for bucks" så er det bare å hyle ut! Håper noen har noen gode innspill, da jeg står litt fast ang hva jeg skal velge! Mvh Julian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet April 23, 2012 Share Skrevet April 23, 2012 M50B25. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet April 23, 2012 Share Skrevet April 23, 2012 M50B25. den som er snillest på mila også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 23, 2012 Forfatter Share Skrevet April 23, 2012 Takk for svar, men er det virkelig verdt det mtp at det ikke er mer enn 19hk? Bensinforbruk er ikke viktig i denne sammenhengen, da dette blir sommer/kose-bil uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet April 23, 2012 Share Skrevet April 23, 2012 Et annet pluss med M50B25 er du slipper å tenke mer på regelmessig skift av registerreim. M30B35 er en eldre konstruksjon og det merkes både på drivstoffsøkonomi og effektivitet. Alternativt går det jo an å vurdere M60B40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 23, 2012 Forfatter Share Skrevet April 23, 2012 Hva ligger M60 på i pris da? Håper å slippe unna med 10k +/- Bytte blir såklart gjort selv Det jeg tenker er at oppover fjellveier osv, og over alpene så vil m20en kanskje slite en del, mtp at vi sikkert drar med litt vekt i bagasjen osv. Kun to i bilen dog. Kanskje vurdere vektredusering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet April 23, 2012 Share Skrevet April 23, 2012 Et annet pluss med M50B25 er du slipper å tenke mer på regelmessig skift av registerreim. M30B35 er en eldre konstruksjon og det merkes både på drivstoffsøkonomi og effektivitet. Alternativt går det jo an å vurdere M60B40. Blir vel gjerne en del mer arbeid å bygge om til v8? Annen fordel med m50 er stort utvalg innen kompressor og turbokit:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet April 23, 2012 Share Skrevet April 23, 2012 Klart det blir mye arbeid.. Mener fremdeles at M50B25 er det mest harmoniske valget. Selv om det bare skiller +-20 hk på papiret er M50 et stort løft fra M20. For litt ekstra bunndrag kan man velge en motor med vanos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 23, 2012 Forfatter Share Skrevet April 23, 2012 Ser ifølge carfolio at 525m20 bruker 9,5 til 100, 525m50 bruker 8.5 og 535m30 bruker 7.4. Da blir det bare å se hvilken motor jeg får tak i enklest og billigst! Satser på M50 da pga nyere konstruksjon og registerkjede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 M30B35 er grom motor. Sterk og går bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå