matsrh Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Har problemer med min e30 med m20b25 motor. Fra ca 2000 til 4000 rpm "lugger" motoren. Stort sett under belastning. Føles som at motoren holder igjen. Jeg tror det har noe med tenningen å gjøre. Derfor har jeg byttet fordelerlokk, rotor, nye tennplugger og byttet coilen med en jeg vet fungerer. Har sett på plugg ledningene og og de ser fine ut. Men problemet blir ikke borte. Mistenker enten for tidlig tenning eller tenningsbank? Noen som kan hjelpe meg med dette, symptomer/løsninger på overnevnte problemer eller andre tips? ;mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_odd Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Sjekk bensintrykket og eventuelt skift bensinfilter viss det ikke er gjort. så kan du prøve med en annen LMM. Kan også være lambda sonden viss bilen har det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 Takk for tips! Skal sjekkes ut. Andre tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 sprekk i slange mellom gasspjeld og Lmm? falskluft altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 Er ikke falskluft, bilen går fint på tomgang. Men har funnet en bankesensor som lå gjemt veldig nært fordeler lokket og pluggledningene. Håper på at det er den som har "forstyrret" Blir å skru den fast på blokka i morgen. Hvor på blokka pleier denne å stå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 nå har det seg sånn at m20 ikke blei levert orginalt med bankesensor men slags føler du har finni skjønner jeg? er ikke følern te triggerhjulet du tenker på? hvis detta ikke er preface motor da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 er ikke triggerhjul sensor nei. Som jeg skjønner så er det bankesensor. Låner et bilde jeg fant på nett. Er samme som den øverst til venstre. Kan ta bedre bilde i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 lambda har ikke noe med dette å gjøre.. tipper for lite el for mye bensin jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet April 26, 2012 Forfatter Share Skrevet April 26, 2012 Men vil det ikke vises på tennpluggene hvis den får for mye eller for lite bensin? Mine var fine når jeg så på de. Kommer med bilde av ledningen jeg fant straks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet April 26, 2012 Forfatter Share Skrevet April 26, 2012 Bankesensor? Hvor på blokka skal den skrues fast? Her går den inn på ledningsnettet, rød ring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 den der skal sitte på en pluggledning. og har ingen ting med bankesensor å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet April 26, 2012 Forfatter Share Skrevet April 26, 2012 Skal den sitte på en bestemt ledning eller samme hvilken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 syl1 tror jeg den sitter orginalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Sitter på syk 1, ja. Men jeg har kjørt uten denne, uten problemer. Hvordan ser pluggene ut? Sent from my HTC Sensation using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet April 26, 2012 Forfatter Share Skrevet April 26, 2012 Pluggene ser bra ut. Skal prøve noen andre pluggledninger i helga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå