Vulturous Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Heisann. Trenger hjelp til mitt første kassebygg Kassa skal i en E34 sedan, og i den skal det sitte 2 Kicker L7 15". Satt og tenkte i hele går, og kom frem til at jeg skulle slå på stortromma og kjøpe noe bøst noe når jeg først skulle handle. Så lurer på et par ting: - Hvor dypt er bagasjerommet? (om noen vet) - Det skal spille høyt, er det porta kasse som gjelder da? - Isåfall, hvor skal portene? Opp gjennom hattehylla, eller ut gjennom skipose hullet? Eller mot bagasjelokket? Takker for all hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vulturous Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 vurderer også bare 2x 12" kicker L7 hvis 15 blir for stort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet April 27, 2012 Share Skrevet April 27, 2012 Meterstokken vet. Portetkasse som gjelder om du skal spille høyt. Siden du skal bruke såpass kraftige elementer som flytter så mye luft. Ville jeg tatt porten i hatthyllen og elementene mot skiposen. La det være 10-12cm mellom element og bakseterygg. Så dem har litt luft å puste i. 15" går i høyden. Kontakt meg om du skal ha en god pris på elementer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vulturous Skrevet April 28, 2012 Forfatter Share Skrevet April 28, 2012 vet ikke om du kan ordne bedre pris enn 500 dollar + frakt og tull for 2stk? hehe forsterker og sånt, noen anbefalinger? veier opp og ned, og en kicker dx1500 blir vel kanskje litt i minste laget så vurderer en dx2500 om det er bedre. er forøvrig egentlig klar over at 15" går i høyden, men da er det jo bare 2-3 cm igjen og det er vel for lite for kassa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet April 29, 2012 Share Skrevet April 29, 2012 Nei, dessverre vi selger med garanti og oppfølging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Jeg har hatt en S15L5 i bagasjerommet i E34 sedanen jeg hadde. Det er mye bedre å gå for ett element med stor nok kasse, enn 2stk i for liten kasse. Jeg hadde en 150 liters (netto) kasse tunet til 32hz. Dette spilte så steinspruten i frontruta mi ble til en stor sprekk tvers over hele ruta. Helt sinnsyk lyd, og enda spilte det pent til musikk hvis det ble justert slik. Kassa tok hele bagasjerommet, så større kasse får du ikke inn. Og 70 liter blir ALT for lite til et slik element, siden du vurderer 2stk. Kjøp kun ett element, og mat det med en så stor forsterker som du klarer å få råd til. Jeg kjørte 1600w rms (v/ 12v) på mitt, og det var en uforglemmelig opplevelse som fint kunne utkonkurrert mye annet. Elementet spilte inn gjennom midtarmlenet og stog ca 15cm fra baksetet, med et bassrør på hver side av elementet. Tettet 100% mellom baksetet og kasse, så all lyden gikk inn i kupeen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vulturous Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2012 Okei, en 15" spiller altså greit nok med en stor forsterker? Vurderer en kicker dx1500, men lurer på om det er verdt å bruke de ekstra pengene på en dx2500. ble forøvrig en e36 isteden grunnet mye kluss med den andre, og her er vel bagasjerommet litt mindre? målte 40 eller 41 i høyden, og 73/74 i dybden. har glemt bredden men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 1stk 15" av disse spiller mer enn du orker i lengden, tro meg. De har jo samme areal som en 18", og tåler rikelig med effekt. Det er alltid verdt pengene å kjøpe større forsterker Mer kontrollert lyd, og en forsterker som ikke jobber seg i hjel og blir overopphetet. Du bør også absolutt oppgradere til AGM-batteri med et slik oppsett. Det er først da du vil få den stramme, gode bassen disse elementene klarer å levere i en porta kasse. Hadde du hatt 2 slike i bagasjerommet på en E36 ville du fått lavere og styggere lyd enn med 1stk, grunnet alt for liten kasse. Jeg ville hatt minimum 150 liter til en slik, men du må jo finne ut hva du har plass til også Send gjerne PM for tips og støtte, utregning av tuning på kasse osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vulturous Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2012 Tusen takk for hjelp Da blir det en 15" og en dx2500 da Får måle litt på bagasjerommet og tenke ut noe smart så kan det godt hende jeg sender deg en pm! Siste lite spørsmål, må jo nesten oppgradere resten av høyttalerne også.. Noen forslag? Er vel en 1" og en 4" tror jeg i dørene foran, og 5,25" i dørene bak. TROR jeg. Har en sony spiller fra før men den må nok byttes ut, er litt klikk her og der. Så er veldig åpen for forslag om noen har noen gode erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mai 6, 2012 Share Skrevet Mai 6, 2012 Kjøp et Focal eller Infinity Kappa frontsett og en god Pioneer eller Alpine headunit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå