Gå til innhold

01e39 trenger diag & senking av nivåregulering.Oslo/akershus

Anbefalte innlegg

Skrevet

*original topic*

m54b30 e39 automat vibrerer smått rundt 3 og ca 4.5 k

Som topic sier, la merke til at bilen hadde bitte bitte litt vibrasjoner/ på 500-600 område, så jeg ruset den "sakte" oppover på kurven og de små vibrasjonene kom rundt 3k? og kanksje 1500 seinere på 4.5? Er litt usikker på tallene, men la klart merke til at det var 2 steder der den smått vibrerte på vei opp i kurven. Snakker veldig lite gass, så den sneik seg oppover, ikke heavy rusing. Og vibrasjonene er småe, men nok til at du merker de hvis du tenker over det. Det gjelder tomgang i "P" med brekket på. Nå vet jeg ikke om det er jeg som begynner å kjenne bilen min for godt eller begynner å bli alt for pirkete, men det virker som når den er i go temp da det skjer. Stått på tomgang mens jeg har snakket med noen f eks eller ja, har blitt brukt. Bilen oppfører seg ellers helt eksemplarisk og jeg kan ikke sette fingeren på noe teknisk på den ellers!!! Og har selvsagt ikke klart å legge merke om det er noen vibrasjoen under kjøringen. Har heller ikke prøvdt å legge merke til, da jeg ikke tenkte noe mere på det, men men...

Lurer på om jeg skulle kanskje ha bytte motor festene og girkasse festene? Eller hva kan det være skal man tro? Dette er en automat...

Skrevet

Hvilke coiler er det på din motor?

Bosch, Bremi eller Pulse?

Er det Bremi coiler; hiv dritten så langt inn i helvette som det går og skaff Bosch!

Har du forresten tatt diagnose?

Ifølge din forklaring synes jeg det høres ut som tenningsmisser, forøvrig ganske vanlig på M54.

• 1 month later...
Skrevet

Jeg har ENNÅ ikke klart å få tatt diagnostikk på bilen. (heller ikke sett hvilken type coiler det er) Nå har jeg i tilleg fått på senk forran, så må få rumpa ned ca 30mm. Tenkte å slå 2 fluer i 1 smekk, og kjøre diagnostikk og sammtidig senke den bak når vi først er i gang med den elektroniske på bilen. Hvem kan gjøre det for meg her i Oslo/Akershus/Follo? Han som skulle gjøre det for meg har vært meget opptatt og dro i tilleg på ferie. Er små lei av å ha høy bil bak.

Driver selv med pcer (IT), men har ikke noe utstyr/software. Men om det blir billigere for meg å kjøpe det selv så gjør jeg det. Har virkelig ikke lyst til å betale blod pris for det korte prosessen.

Tanken er å få kjørt diagnostikk/senke den. Slette alle feilene. Kjøre ukes tid til, og ta ny diagnose for å se om det har kommet noen feil på nytt.

Send PM eller ta det her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...