Gå til innhold

Dynamo.

rabaldur
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 3 - serie E36 3 serie (91-97) cabriolet 320iM52. Har funnet ut at dynamoen ikke lader batteriet. Den lader bare med 9,6v, så hvordan finne ut om det bare er børstene? Har et ganske så stort anlegg som jeg mistenker har slitt den ut. Har jo selfølgelig ikke montert kondensator til det. Men, lurer på om en dynamo fra 325i 1992 cab passer inn i min bil? :)

Evt hvordan finne ut om det er spennings regulatoren som er ødelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Bimmers :applause:

Hørt om Innlandet men alldri Innhavet ? :D

Denne linken er kjekk å bruke.

http://bmwfans.info/

Når du kommer fram til delenr kan du trykke på det og da popper det opp et bilde som viser hvilke modeller som har den samme.

Trykker du videre på modell kommer hvilke motorer som har den samme.

Som i dette tilfellet er den samme på alle 6 syl motorer på E36 og E34, M50 og M52 motorer.

Ofte er dette 80 Amper dynamo mens du skulle sikkert hatt en større som leveres til disse i 140 A

Antagelig er det børster/spenningsregulator som er gåen, men du må også sjekke sleperingene på ankeret (det som børstene går mot).

Hvis dette ser veldig dårlig ut ville jeg skiftet dynamo med det samme slik at du slipper å slite ut børstene på en ny regulator, fort.

Du kan søke på forumet etter dynamo til salgs og du vil nok finne dynamoer som er større enn 80 A til en pris mellom 800.- og 1200.- kr

Her er et søk over 140 A dynamo

Samtidig kan du sjekke om selger har noen negative referanser her

viewtopic.php?f=14&t=127910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...