ronny.a Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 har en 93 m5 3,8l. hvor varm skal olja bli?min viser mellom 100 og 110 grader på fin kjøring.er ikke dette høyt?måleren er riktig for jeg har sjekka den med en fluke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 27, 2012 Share Skrevet April 27, 2012 Er det oljemåler originalt på disse bilene? Kva slags olje bruker du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronny.a Skrevet April 27, 2012 Forfatter Share Skrevet April 27, 2012 Er ikke trykkmåler men temp måler.bruker castrol sin 10-60 som er til m modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 28, 2012 Share Skrevet April 28, 2012 Er det originalt med oljetempmåler i disse bilene? Grunnen til at eg spør om det, er fordi det er mest vanligt å berre ha måler for kjølevæsketemp. Eg har prøvd å finne ut svaret via finn, (kikt på m5) men har ikkje funnet svaret. Derfor lurer eg på om det er olje eller kjølevæske det gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunsame Skrevet April 28, 2012 Share Skrevet April 28, 2012 Alle M bilene har vell olje temp måler istede for forbruks måler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 28, 2012 Share Skrevet April 28, 2012 Alle M bilene har vell olje temp måler istede for forbruks måler? Eg har ikkje M-bil, so det veit eg ikkje. Er vel rundt 90 grader so er normalt. Det må iallefall være ganske heitt i været eller skikkeligt hardkøyring til for at oljetemperaturen skal stige på min bil. (Porsche) Må vel være andre med M-bil som kan svare på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronny.a Skrevet April 28, 2012 Forfatter Share Skrevet April 28, 2012 er orginalt med oljetemp ja.i instruksjonsboka står det at normal arbeidstemp er mellom 80 og 120 grader.men synes 100-110 ved normal rolig kjøring er mye.en jeg kenner sa hans lå på rundt 105 ved banekjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet April 28, 2012 Share Skrevet April 28, 2012 Hei, trur dere forveksler noe mellom vanntemperatur og oljetemperatur. Når motoren er driftsvarm ved normal kjøring så skal oljetempen ligge mellom 100 - 110 grader, vil nok komme opp i 130 med campingvogn og motbakker. Jeg forstår ikke deres problem.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronny.a Skrevet April 28, 2012 Forfatter Share Skrevet April 28, 2012 Hei, trur dere forveksler noe mellom vanntemperatur og oljetemperatur. Når motoren er driftsvarm ved normal kjøring så skal oljetempen ligge mellom 100 - 110 grader, vil nok komme opp i 130 med campingvogn og motbakker. Jeg forstår ikke deres problem.... håper ikke du tenker på meg der for jeg forveksler ikke... det er der oljetempen ligger men som jeg skrev over her så er det en jeg kjenner som mente det var for mye da hans lå på ca 105 grader ved banekjøring.står i instruksjonsboka at det er normalt med 80-120 grader så den er innafor.skal ikke over 130 ved hardkjøring står det.men i og med hans lå på så "lite" synes jeg min er høy.er ikke noe problem bare lurte på hva andre med lik bil har egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet April 28, 2012 Share Skrevet April 28, 2012 Hei, trur dere forveksler noe mellom vanntemperatur og oljetemperatur. Når motoren er driftsvarm ved normal kjøring så skal oljetempen ligge mellom 100 - 110 grader, vil nok komme opp i 130 med campingvogn og motbakker. Jeg forstår ikke deres problem.... håper ikke du tenker på meg der for jeg forveksler ikke... det er der oljetempen ligger men som jeg skrev over her så er det en jeg kjenner som mente det var for mye da hans lå på ca 105 grader ved banekjøring.står i instruksjonsboka at det er normalt med 80-120 grader så den er innafor.skal ikke over 130 ved hardkjøring står det.men i og med hans lå på så "lite" synes jeg min er høy.er ikke noe problem bare lurte på hva andre med lik bil har egentlig Nei da, men utetempen / lufttemperaturen vil også påvirke kjøling av oljen, jeg tviler på at man har bare 105 grader ved banekjøring, men det spørs bare hvor god kjøling man har. Men som sagt, ligger din oljetemp mellom 100-110 grader så er alt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå