kevin1982 Skrevet April 27, 2012 Skrevet April 27, 2012 Noen har som har vært å godkjent bil i Tyskland før. Og som kan fortelle meg litt info hvor det ligger. Går fram etc.... Prøvde å høre med ssp. Med de holder kortene sine tett til brystet...
ehrnst Skrevet April 27, 2012 Skrevet April 27, 2012 Bare å ta kontakt dirktw med tuv, eller ta deg et google søk. Mange som driver med dette i tyskland. Jeg var i kontakt med flere en periode Sent from my HTC Sensation using Tapatalk 2
boost Skrevet April 27, 2012 Skrevet April 27, 2012 ssp skulle ca ha 60 lappa for å få min m3 godkjent med 5-550hk i vognkorte.:/ min er øve 10 år i norge
kevin1982 Skrevet April 27, 2012 Forfatter Skrevet April 27, 2012 Betaler du SSP nok, gjør dem vel det for deg.. Ssp skulle ha 65-70tusen og godkjenne kompressor i bilen. For den summen kan jeg få en HELVETES bra tur til Tyskland + sikker mer enn det også. Så nei ssp er uaktuelt.
kevin1982 Skrevet April 27, 2012 Forfatter Skrevet April 27, 2012 Bare å ta kontakt dirktw med tuv, eller ta deg et google søk. Mange som driver med dette i tyskland.Jeg var i kontakt med flere en periode Sent from my HTC Sensation using Tapatalk 2 Takk for tipset. Skal følge det rådet. Hvis du kommer over noe. Så skrik ut.
brunsame Skrevet April 28, 2012 Skrevet April 28, 2012 Si ikkje det.. Sist jeg sjekka så kosta det nesten 70 000 å få tuv til å godkjenne med turbo. Per test.. Og man måtte fort regne med å møte opp noen ganger før den blir godkjent!
Gjest Skrevet April 28, 2012 Skrevet April 28, 2012 Vel, holder selv på med ombygging av E39 til M5, trenger riktignok ikke tuv for å få denne godkjent i norge, men skal gjøre det for sikkerhets skyld. Det bilr ca 1000 euro....! Hvilken bil skal du godkjenne da Kevin? En annen ting er at TUV dokumentasjon/test nødvendigvis ikke gir deg godkjent bil i Norge, Biltilsynet har mulighet til å avvise alt av testdokumenter om de føler det er riktig selv. Vanskelig gjeng å gi seg ut med det der, men ser ut til at SS vet hvilke knapper de skal trykke på. Får iallefall "alt" godkjent. Snakket med en i BT som mente det var helt horribelt at de klarte å få godkjent så mye "rart" og at de kunne få problemer med det i etterkant.
kevin1982 Skrevet April 29, 2012 Forfatter Skrevet April 29, 2012 Vel, holder selv på med ombygging av E39 til M5, trenger riktignok ikke tuv for å få denne godkjent i norge, men skal gjøre det for sikkerhets skyld. Det bilr ca 1000 euro....!Hvilken bil skal du godkjenne da Kevin? En annen ting er at TUV dokumentasjon/test nødvendigvis ikke gir deg godkjent bil i Norge, Biltilsynet har mulighet til å avvise alt av testdokumenter om de føler det er riktig selv. Vanskelig gjeng å gi seg ut med det der, men ser ut til at SS vet hvilke knapper de skal trykke på. Får iallefall "alt" godkjent. Snakket med en i BT som mente det var helt horribelt at de klarte å få godkjent så mye "rart" og at de kunne få problemer med det i etterkant. Jeg skal godkjenne E39 med komp. Jeg har fått det svart på hvit av BT Drammen at hvis jeg får bilen godkjent hos tuv så godkjenner de bilen min også. Greie med BT er at de er et mellomledd mellom deg som privat kunde/importør og staten. Hvis importøren henter feks en bil med svarte ruter r På alle ruter. Så kan ikle BT si noe. Hadde en heftig diskusjon med en BT kar her i Drammen når jeg bygget meg en Subaru wrx. Hadde blå slanger under pansere. Ente med at BT karen ga etter. Og bilen ble godkjent med blå slanger. Men fikk også tips om at tuv nor som ligger i Danmark kan godkjenne ombygget bilen. Og at det er de og tuv Tyskland biltilsynet holder seg til. Ssp må ha godkjennskap til tuv. Ellers hadde de ikke holdt kortene så tett til brystet.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå