Gå til innhold

dekkvalg på E46

bricks
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjørt på 205/55x16(tror jeg det er ), har nå lånt/prøvd 225/45x17 Bridgestone runflat(kommer fra 1 serie) Fungerer greit, men sporer innihæ...., synes også jeg mister litt av kvikkheten i styringen, noe som jeg liker spesiellet god på bilen

Vil det hjelpe med annen dekktype, eller er det prisen man betaler for utseende?

Noen som har erfaringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egen erfaring er forskjellige kjøreegenskaper på forskjellige dekktyper og størrelser. Men generelt riktig det du sier, det er prisen for utseende. Vær nøye med riktig lufttrykk ihvertfall, for lite trykk fører til slappere styrefølelse og mer sporing....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den. Runflat dekkene har forsterkede "dekkvegger" som gjør at man kan kjøre med dekket punktert, men det gjør også dekket mindre fleksibelt og sporete.

Alikavel er det et kjent faktum at hvor bredere dekk = mer lyd/sporing. i tillegg vil rullemotstanden øke og dermed bensinforbruk.

Bruker også 205/55r17, har prøvd 245/55 osv men syns 205/55 er det beste kompromiss mellom komfort og stil for meg. men smaken er som baken, delt i to...

kjører med vredestein hi-trac og er skrekkelig fornøyd med de, ingen sporing uansett veitype og gode ytelser i forhold til de fleste dekk jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke klar over at RF dekkene var følsom for sporing, trudde det var støy/stivhet.Får jakte på en bil i nærmiljøet og se om jeg får prøvd med andre dekk:)

Men bare kom med innspill,setter stor pris på erfaringer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Da fikk jeg lagt på 225/45 17 Continental sportcontact,kun framme som et eksperiment, ble en helt annen bil, mindre støy, kvikkheten i styringen er tilbake og null sporing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...