Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E39 ->98 2.5 Diesel 270KKm Relativt nytt dieselfilter.

Denn feilen har jeg kanskje 3 til 5 ganger i løpet av ett år, og typisk tidlig vår / sen vinter når det er rundt null og kanskje litt fuktig i lufta.

Det skjer som oftest etter å ha kjørt noen få km. Altså når den er sånn halv varm. Men det har hendt en gang med varm motor med -20 ute også.

Det ble muligens litt bedre når jeg skifta diesel filter første gangen, men det kan ha vært tilfeldig.

Oppførselen er som om jeg skulle ha sluppet gasspedalen helt opp ("klipt ledningen").

Bilen triller videre, men har mistet all kraft, og etter noen sekunder så er alt som normalt igjen, og det kan gå ett halvt år til neste gang.

Hvorfor glødelampen lyser mens dette skjer vet jeg ikke.

Har lest ut koder en gang, men kan ikke huske at jeg så noe jeg trodde skulle vært relatert til dette.

Den har sporadisk hatt noe ujevn regulering (mikroskopisk) også det ble bedre etter nytt diesel filter.

100% jevnt går den nok ikke, men ikke noe en legger merke til normalt.

Jeg forventer kanskje at innsprøytningspumpa må byttes nå til sommeren, men sikker er jeg ikke.

Noen som har vært borte i dette før og funnet ut av det ?-)

Skrevet

Så om jeg forstår det riktig. Så er det som om noen klemmer på bensin ledningen når du gasser på? Så den hopper litt og dør av og på hele tiden?

Skrevet

At den plutselig ikke får diesel noen sekunder er kanskje en mulig årsak, men hvorfor skjer det kun når den er halvvarm og kun når det er værforhold som lett skaper kondens ?

Det kommer som lyn fra klar himmel under helt vanlig kjøring, jeg gjør ikke noe.

Og det skjer kun en enkelt gang.

Kanskje har bilen stått noen dager forut for at det skjer. Kanskje.

Skrevet

Vel. Jeg har akkurat samme problem. Jeg har bensin.

Det startet med at bilen min stoppet opp ved akselerering. Etter den var blitt kjørt halv varm. altså normal varme.

Etter jeg byttet luftfilter ble det litt bedre. Nå skjer det bare slik du sier. Engang i blant.

Siden jeg er lærling koster det meg for mye å finne ut av feilen med å bytte masse deler. Vurderer å sende den på verksted.

Spent på om du finner ut av det. OM du finner ut av det. Kan du si meg hva som var feilen hos deg? :)

Her er noen tips jeg har fått:

Diesel pumpa.

Luftfilter.

Diesel Filter.

Plugger.

Pluggledningen.

Nå skal ikke jeg si at jeg kan noe særlig om motorer osv.

Men du kan ta en titt på linken min også :

viewtopic.php?f=1&t=220894

Skrevet

Bilen min stoppet i dag. Har sendt den på verksted nå. Så det blir spennende å se hva det er.

Skal si ifra når jeg får beskjed om hva det er :)

• 2 months later...
  • 2 years later...
Skrevet

Til orientering så anser jeg det nå som 90% sikkert at dette skyldes DDE feilkode 001 som betyr at diesel injeksjons pumpen har reguleringsproblemer, og glødelampen tennes når hjernen registrerer så store reguleringsavvik at den ikke vet hva den skal gjøre og slipper motoren ned på tomgang en stund, fram til systemet livner til igjen.  Det er dog en antagelse og ikke noe jeg vet 100% sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...