Jump to content

MrBrum

Members
  • Posts

    1559
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Aurskog
  • Kjøretøy
    1998 BMW 520i sommerbil

Recent Profile Visitors

2910 profile views

MrBrum's Achievements

  1. Høyt instrumentcluster har også motorlampe. Det er skille på årgang/produksjonstidspunkt. Husker ikke akkurat når. 😉
  2. Går det å plukke tannstanga fra hverandre? Industriverktøy butikker selger O-ringer osv. Disse er stort sett på standard mål.(mye å velge i selvsagt) Det samme med simringer. Tools kjeden eller tilsvarende har dette. (Dem har multireimer også.. )
  3. Ble den i orden? 😉
  4. Misfire koder som kommer fra forskjellige sylindre til forskjellige tider er typisk falsk luft. Sjekk etter sprekk i gummi belgen foran gasspjeld f eks.
  5. Med BMW scanner er det enkelt å kode om instrument panelet til manuell. Så kan du ta girkasse styringsboksen ut av bilen. Trenger ikke juksekobling for at den skal tro den er i drive. Ryggelys bryter kobles til lysmodulen.
  6. Sjekk også om noe utstyr er feilkoblet eller kortsluttet slik at bus sytemet får strøm/kortsluttet. Har vært borti at feilkobling av stereo spiller roter til lysene. Har også vært borti at f eks at tilhenger modulen hadde kortsluttetede ledninger og køddet til lys. Så sjekk slike ting. Det er lysmodulen som styrer blinklys og gir instrumentpanelet blinklys signal. Hvis det tidligere er byttet lysmodul i bilen kan det være at den ikke er fullstendig programmert.
  7. Hadde bilen dette problemet før stereo tilkoblingen?
  8. Det kan den gjøre for da er det ikke sikkert den går i hvilemodus for å kalle det for det. Men hvis lysene lyser såpass mye som det virker etter bilen er stoppet knekkes batteriet. En annen mer vanlig del som trekker strøm på disse bilene kan være viftemotstanden. Du kan måle deg frem med å måle Ampere med et multimeter. For å finne kretsen som evt trekker strøm kan du nappe ut en og en sikring til du finner den som stopper strøm forbruket. (sett inn igjen sikringen du har prøvd før du tar neste )
  9. Ut fra det du forteller om lysene på bilen tipper jeg lysmodulen på bilen din er defekt. Det kan hende den har tullet over lengre tid slik at strøm trekkes når bilen er parkert. Den begynner å tulle slik når den har interne feil. Må byttes. At glassbakluka spretter opp skyldes nok brudd/dårlig kontakt ved mikrobryteren til luka. I tillegg til brudd/dårlig kontakt i ledninger. Altså uavhengig av lading/strøm på bilen.
  10. Så denne for litt siden... Måtte gå en runde rundt denne...
  11. Har du tips til hvordan jeg kan få oljetempereratur nålen til å motta signal fra DME? På Bimmerforums.com i USA har jeg lest meg frem til at noen har gjort det på MS43, men ikke MS42 som er software versjonen til M52TU. (MS43 brukes til M54). Har også funnet software som kan brukes på MS43 til å få DME til å styre oljetemperatur led lampene i turteller i M5 panelet. Men som ikke vil fungere i MS42. Ser for meg at jeg må hente signal fra oljetemperatursensor utenom DME og programmere uavhengig av denne. Med bruk av egen elektronikk. Tips ønskes.
  12. Her har jeg kjøpt diagnose kapelen jeg har brukt siste 15 år... anbefales. BMW sitt eget system. Brukt på BMW sine fabrikker blant annet. Kan brukes til programmering og diagnose. . Kan brukes til og med F serien til diagnose. Kan brukes sammen med ISTA. Garanti og software hjelp. www.cable-shack.co.uk
  13. Sjekk vannventilene som skal åpne/lukke for kjølevæske inn til varmeregisteret. (varmeapparat): https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320d-lim/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/B10uiEB
  14. Du må gå gjennom alle ledningene. Hvis du ser det er sprekk i isolasjonen så er det nok irret en del inni. Her finner du koblingskjema. Da ser hva de forskjellige ledningene er til. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-330i-tou/wiring-functional-info/body/locking-security-functions/tailgate-rear-window/
×
×
  • Create New...