Bjanne Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 Jeg sitter å lurer på å importere en ny bruks bil nå, og det er jo som alle vet murder når man ser på avgiftene. men så har jeg kikket på alternativ beregning, som gjør ting mye hyggligere.. men hva i alverden betyr det ? når kan man ta det og når lønner det seg ? hver gang jeg taster inn i kalkulatorer har jeg fra 50 - 250 000 lavere avgift enn med vanlig ? må jo være noe muffens her. setter pris på alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 Når du bruker alternativ beregning må du vite hva som er historisk nypris, nåværende brukt pris, gjennomsnittlig kjørelengde osv.. Mener på du finner linker på Toll.no sine sider der du kan finne ut av dette, men det koster noen kroner å få denne informasjonen. Du må betale full avgift på bilen før du kan søke om alternativ beregning, så får du igjen penger senere. Men er du så uheldig at den alternative beregningen blir høyere enn den vanlige avgiften så må det betales i tillegg.. Når søknaden er sendt inn så er det for sent å angre Så her er det lurt å sjekke nøye opp om det faktisk lønner seg.. Jeg tror du kan bruke alternativ beregning på alle biler, men om det lønner seg er veldig individuelt. Tror også at biler med høy kilometer stand er mer lønnsomt med alternativ beregning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjanne Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2012 ja okey. kikket på 08 730d. og ut i fra kalkulatoren på toll.no så lønte det seg jo veldig. men er jo som du sier da. ere feil det jeg har funnet ut blir det jo enda dyrere :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 Når du bruker alternativ beregning må du vite hva som er historisk nypris, nåværende brukt pris, gjennomsnittlig kjørelengde osv.. Mener på du finner linker på Toll.no sine sider der du kan finne ut av dette, men det koster noen kroner å få denne informasjonen. Du må selv oppsøke ditt nærmeste tollsted for innhenting av historiske listepriser m.m. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 Okay, synst jeg las noe om at du kunne kjøpe denne infoen på nett også, men det er meget mulig det du sier er rett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 Okay, synst jeg las noe om at du kunne kjøpe denne infoen på nett også, men det er meget mulig det du sier er rett Har hentet inn et par biler, så jeg vet hvordan det fungerer. Om du vil bruke penger så kan du betale eurotaxGLASS'S for å få denne infoen, men jeg ser ikke helt poenget når du kan få vite dette kostnadsfritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 Nei det er sant, da har man lært noe i dag også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 Nei det er sant, da har man lært noe i dag også Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå