kim. Skrevet Mai 5, 2012 Share Skrevet Mai 5, 2012 2-Dagers detailingjobb, tidsbruk 30timer fordelt 15-15. Inspeksjon før vask: Ute var det 4 grader, så jeg startet å varme lokalet mens jeg vasket bilen utendørs Vask: Dynket i Prick Bort og Surfex HD 1:2 Lot dette ligge i 5-6 min, før jeg la skum over det hele. Skumblanding 25% Meguiars NXT, 25% Elite Snow Foam 50% Vann Innjobbet med detailerkost langs lister etc Mer detailerkost på ikke-skumbare plasser sammen med Surfex HD 1:2 Berøringsvask før IronX denne gangen: Meguiars mit ble brukt på undersiden av skjørt, MF-mit på resten av de lakkerte flatene. Bilen fikk tørke en time mens jeg leverte noen pakker for GotSmoked.no Tuningshop Når jeg kom tilbake så det slik ut: Uansett hvor rent det ser ut til å være, så er det tid for IronX. Ser ut til å være en del dritt i lakken fortsatt La så skum over det hele før jeg startet på motorrommet. La på en runde med SPAM før jeg spylte av. Bilen ble til slutt grundig skyllet med HT og kjørt inn i oppvarmet lokale Clay: 2stk Meguiars Claybars sammensatt til 1 ONR Som claylube (16 ml ONR på 1 liter) Dette var etter hele bilen: Hjulbue: Scholl SPAM Skrubbet i flere rundet med All Purpose-børste. Rent vann i trykksprøyte som rinse Shag MF med Spam på lakkerte områder rundt hjulbuen Da jeg fikk drøssevis av gratisvarer fra Muc-Off samme dagen bestemte jeg meg for å prøve denne: Muc Off Silicon Shine. Denne ble sprayet på synlige områder hvor den fikk ligge noen min før den ble buffet av. Felgene ble behandlet med: En runde Prick Bort/Surfex HD Surfex HD 1:1 innskrubbet i dekksidene ValetPro Bilberry 1:2 i foamblaster Skum: 1:1 Muc Off ubershine og Elite Snow Foam delvis tynnet med rent vann IronX Diverse bilder i riktig rekkefølge: Så fikk disse 2 lag Chemical Guys Wheelgard og litt Swissvax Penu matt Så fikk jeg brukt No Rinse som QD etter Scholl SPAM: Så fikk jeg besøk av øyvind som var meget begeistret over den nye maskinen jeg hadde hentet meg. Dette er altså en Foma Mimo, en grønn en sådan! Her ble det lagt ValetPro interior APC 1:80, børstet inn med Meguiars Interiorbrush, sugd med tilføring av vann fra Mimo og sugd uten vann tilslutt. På en matte med så korte hår så var det ikke mye dritt, men flekkene forsvant og det ble litt bedre. Så prøvde vi på mattene, samme kjøremåte: Pedaler ble vasket med Interior APC 1:20 og Muc Off sin litt stive og smidige børste Scholl SPAM på vinyl og plast Krinker og kroker støvsugd Skinn pleiet med: Leather Masters Soft Cleaner og Leather Protection Cream Soft Cleaner skrubbet inn med skinnbørste før det ble buffet av med en håndduk Det der er skitt fra kun den ene ruta av sitteputa øyvind gjorde dette mens jeg starta med korrigeringen, så jeg fikk ikke tatt bilder av alt som ble gjort. Korrigering Combotesting, fra venstre Würth P20 på Orange Scholl Scholl S17 på Orange Scholl Scholl S3g på Orange Scholl S3gold på Orange tok mest, men ikke nok. Gikk ned på S3g på Gul Scholl Spredde på 600rpm, 1 runde, opp til 900 rpm 2 runder, 1200rpm 2 runder og ned på 600rpm 1 runde. Würth 2000 på Scholl Rondell lot seg polere opp: Lyktene Virka som de var matt på innsiden, demonterte lykteglass Rengjorde med 1 dråpe Zalo i 1L vann Våtsliping S3g så ikke ut til å legge hologram, better safe than sorry, så jeg kjørte på med S30+ på Orange DA S3gold ble brukt sammen med Grønn 3M på spotpad Flex PE 14-2-150, S3gold på Gul Scholl Rupes Bigfoot Ocillerende, S30+ på Orange Scholl Spotpad, Scholl Bakplate 4" S3gold på Grønn 3M S30+ på Gul 3M Dusjet i IPA De værste vannrestene blåses av og ut fra små sprekker Så ble det lagt på en Dodo Juice Miracle Dryer Polytrol på all ulakkert plast: Sealfead ble lagt på alle lister rundtom i samme slengen Voks: Swissvax Shield Ny Swissvax applicator Jeg la 2 lag da det var litt vanskelig å se hvor jeg hadde gått til en hver tid. Denne tørket før jeg starta bøffe av med en Cookiemonster v2 MF. Remontering: Noen ferdigbilder: Så ble den kjørt for å få litt bedre lys, bilen skulle leveres før neste morgen, så det ble ingen mulighet for bilder på dagen. Takk for titten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0xx Skrevet Februar 16, 2013 Share Skrevet Februar 16, 2013 steike skulle gjerne likt å kunne like mye om polering altså blei jo heilt hundre denne bimma ^^ åssen frontlykter er det du har der egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 16, 2013 Share Skrevet Februar 16, 2013 Vel utført jobb av en som har god peiling på hva han driver med ser det ut som! Veldig fin E46 også mangler bare M3 speil så er den helt perfekt Bor ikke i Trøndelag tilfeldigvis du ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim. Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2013 Jeg bor i Kristiansund, er ofte i Trondheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trond67 Skrevet Februar 17, 2013 Share Skrevet Februar 17, 2013 Får vel nesten dårlig samvittighet når man tar ut denne i trafikken etter den behandlingen den fikk. Så meget bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 17, 2013 Share Skrevet Februar 17, 2013 Jeg bor i Kristiansund, er ofte i Trondheim Damn, såg Haugesundskilt på denne bilen, håpte du bodde her... For da skulle jeg leigd deg inn til å ta E28en min... Nice work... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 17, 2013 Share Skrevet Februar 17, 2013 kim. Du får si ifra om du har mulighet til å ta en slik jobb i Trondheim på M3`n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå