Margarus Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 hei. er lenge siden jeg hadde noe prosjekt her inne så legger ut mitt ny innkjøpte gull ! det er da en 1978 e12 basert orginal 635 csi m90 3.5 motor dogleg girkasse 1gir ned diffsperre EL speil EL luke ELvinduer x4 sentral lås recaro sport skinn svart bilstein sprint dempere hadde vell i utgangs punktet ikke planer om bil akkurat nå til fruen kom over denne på finn.no for noen uker siden. da var jeg solgt. har alti drømt om 6er og til en god pris jeg fikk denne for så slo jeg til. skiltene ble levert inn i år 2000 og den har stått i tørr garasje siden den gang. den har vært ute på henger en tur for hel lakkering for 3 år siden. lakk jobben er helt ok , den er orginal polaris grå metallic farge. deler som har blitt montert på bilen i forrige eigers eie er bilstein sprint gule dempere. endel nye stag i forrstilling samt nye skiver , ventilerte fremme og bak. samt ny overhalte 4 stemplede caliptere fremme og overhalte calippere bak. den står nå på orginale 7x14 (?) bbs mahle felger. disser er skittne og slitne og skal oppshines. har hatt bilen i litt over en mnd nå og starta arbeid med en gang jeg fikk den hjem henta bilen på henger, grunnet den hadde stått så lenge. den trilla ikke så lett med en gang. hele interiør var demontert og lagret inne. starta med og sveise rust i gulv fører side mot kanal. så begge drenerings hull lokk høyre og venstre side. det var det jeg fant i gulvet. , har vært sveist endel tidligere og som ser ok ut. monterte så nye støydemping matter og monterte teppet. har fåreløbig kun ett teppe fra en nyere e24 så det passer ikke 100% da det har hull til midtkonsoll, det er det ikke på min modell. stoler og dørsider montert, alt av skinn skal bli behandlet. kommer til bake med den biten. alle vindus heiser var tørket fast og kom etter litt rikking og smøring. samme med sentral lås servo. måtte og montere ny bensin pumpe da den gammle var gåen.. og en skvett på tanken så starta den villig. men etter noen år lagring så kom lekasjene frem en etter en etter motor ble varm. har nå bytta fuel rail slanger , bensin slanger og vacum slanger. skal få bytta radiator slanger også, motoren har fått ny olje, castrol gtx og castrol på gear og diff. motoren går nå som ei kule og er skikkelig frisk. ingen tvil om alle HK og NM fungerer ennda. jeg likte ut veksling på kassen veldig. herlig aks og den drar spontant og raskt i alle gir. ingen venting på turtall her. hadde bilen ute en tur med prøve skilt 1 mai og kjørte 22mil uten ett feilslag. kjørte den så på eu kontroll dagen etter og fikk følgende feil 2: dårlig klamring av bremse rør 1:slakk hjullager 1:prøveskilt så det var ikke værst for en så gammel bil., er veldig fornøyd. etter kontroll på mandag og skiltene henter jeg da. bilen er en drøm og kjøre. tight og fin ingen understells lyder. eneste ett utløser lager som durer litt så skal byttes. og bensin lekasje fra tank over 40 liter. kan dette være det berømte lufte røret som lekker? usikker på tank opplegg på disse bilene. har ikke sett på det ennda. og ja. bilder kommer. må bare få det ut av camera og sett litt på dem først.
Margarus Skrevet Mai 5, 2012 Forfatter Skrevet Mai 5, 2012 har i det siste styrt litt med tak luka, motoren er jo bak i bagrom her og har hatt ute wire og smørt den opp. men motoren klarer ikke å dra luka uten hjelp at en dytter luka. tror kansje jeg skal skru ut selve luka , ta ned girkassen til luka og dra ut di 2 wirene som går til skinna. tror det er der det går tregt. når jeg tar ned girkassen og drar luka frem og tilbake så glir den ikke lett. den er litt stri. håper bare det går fint at jeg får wirene på plass skikkelig igjen. leste en guide på nettet og og det såg ut som en kurant affære. noen som har noe tips \ erfaringer?
Margarus Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Skrevet Mai 8, 2012 go kveld, her er det litt update siden sist. har hatt etterkontroll på bilen og den ble godkjent etter fiks av bremserør legging og bedre feste klips. skilter ble henta i dag og det var alu skilt. var litt redd det skulle være plast skilt med tanke på knekken fremme men det gikk fint gøy og endelig ha skilt på en bil som ikke har hatt det på over 10 år! var en tur innom wurth i dag og handla med meg en flaske felgrens i gele konsistens. 180kr Liter sprute flaske. testa den på di ekstremt skittne bbs hjula som jeg hadde planlagd sandblåsing av. driten gikk rett av etter 3 minutter virkning. og kanten ble faktisk blank igjen! skal få tatt bedre og finere bilder i dagslys og med vaska felger snart nå. har også gitt hele bilen en omgang med lakk rens og polering. brukte da autoglym paintrenovator og tilslut super resin polish. synes resultate ble bra. tar i mot tips ang noe og fornye \ behandle skinn interiøret med.slik at det kan få tilbake den mye konsistensen det skal ha.gjerne noe som farger det litt opp og jevner ut skinn sprekker \ riper over og ut her i fra.
///MoePower Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Morsomt å se at denne får et nytt liv, gratulerer!
Margarus Skrevet Mai 9, 2012 Forfatter Skrevet Mai 9, 2012 jepp en kjempe artig bil noen som kjenner til den tidligere?, har eier listen på bilen og den har vert egersund \ stavanger bil sist den hadde skilter vertfall.
Pedi Skrevet Mai 9, 2012 Skrevet Mai 9, 2012 Herlig bil endelig noe anna en e36 å turbo å poppoff Tenkte jeg skulle skrive noen ord til Marius her, men siterer heller Sleggefett... Skulle jo trudd det var jeg som skrev det
NBCustom Skrevet Mai 9, 2012 Skrevet Mai 9, 2012 Utvilsomt en genial bil du har skaffet deg. Fargen kler bilen!
Margarus Skrevet Mai 17, 2012 Forfatter Skrevet Mai 17, 2012 jaja er ikke skjedd så mye her siden sist. annet enn at bilen blir brukt jevnlig. har funnet en vannlekasje i front vindu pakningen oppe til venstre så det vannet ender fint på passasjerside gulv. har blitt bytta til ny frontrute for noen år siden i forbindelse med lakkeringen av bilen. jeg vet ikke hvem som bytta ruta men den er ikke godt nokk montert. pakning ligger skjeivt og det er glipe oppe hjørne. får levere bilen tl riis bil glass og se om det er noe di kan gjøre. har også fått skifta begge radiator slangene og vannpumpe skal jeg bytte, venter bare på ny viskose kobling som er bestlilt. i dag gikk den ene varme apparat slangen lekk. det selvfølgelig den som går fra varme apparat og rett inn i bakkant av toppen. det tok sin tid (timer) og få den av og ikke minst på igjen. det var "(%"!=) trangt! men nå er det gjort og alt i orden. blir nåkk ikke siste slangen som går heller. utrolig hvordan ting tørker ut når det ikke er i bruk. ellers så venter jeg på ett sett ganske bra orginale 7.5x15 Alpina felger med senter deksel. di kommer vell i begynnelsen av neste uke tenker jeg. blir litt pussing og flekking på kanten på di felgene før nye dekk blir montert. satser på at dei kler bilen. har også fått bestilt en alpina Gir kule i tre til bilen takk til samboer som var oppmerksom på Ebay og fant denne!
Margarus Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Skrevet Mai 27, 2012 var en tur ut i sola i dag tok noen nye bilde alpina felgene er på plass nå. jeg syns di tar seg bra ut og di funker kanon bra på denne bilen. personelig liker jeg best at gamle biler blir kjørt på den dekk dimensjonen di er lagd for. så disse er 15" og det funker knall. hva syns dere ?
Margarus Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Skrevet Mai 27, 2012 takk for det pedi er alti kjekt med tilbake meldinger på bilder. bilen fungrer utmerket og går godt. kjenner bilstein demperne gjør en veldig god jobb på svingete humpete veier runt om. det blir nåkk bytte av travers foringer i slutten av sesongen, føler at bakvogna ikke helt henger med når jeg kjører litt friskt i svingene. hvem selger poly foringer til dette e12 understell. står ikke så mye på gs sine sider. men mulig dem har alike vell?
Margarus Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Skrevet Mai 28, 2012 trenger litt hjelp her. det står en orginal montert EL vifte forran radiatoren her som ikke går \ koblet til prøvde litt idag og få liv i den. det går kabler fra rele som henger på utsiden av releboks. ned under radiator venstre side. så går dem inn i vifta og så går det ledninger videre opp der spyler tanken skal være. der er det 3 ledinger. en jeg ikke vet er til. og 2 som skal inn på nedre radiator slange inntak, temp sensor. men jeg kan ikke finne den kablen som skal inn på den enslige. vis jeg kobler 12v direkte på den så klikker rele og vifta starter. men den går like godt om tenning er av eller ikke. også oppe i thermostsat \ tempføler huset så går det en lilla kabel uten noe kabelsko på. den går ut fra samme bunt som kabel til tempføler i intstrument hus går til. den lilla måler jeg 12v på. når jeg jorder den så lyser det rødt på temp inne i bilen. men jeg har ikke flere følere og sette den på da det er kun 1 føler i min di andre hullene er blindet igjen. noen som har noe anelse på hva dette kan være?
Margarus Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Skrevet Mai 28, 2012 jepp, liker godt stuket på bilen med di felgene dem skal lakkeres etter sesong slutt hadde jeg planer om. var inne på tanken med pulver lakkering. har ingen erfaring med det men jeg ser jo bilder og leser på nett og mangen som syns det er veldig bra kvalitet på lakken. og etter hva jeg leser så er der endel rimeligere enn og få lakket di hos bil lakkerer. jeg sendte en pulverlakk forespørsel hos ett firma som driver me det her i nerheten. fikk pris på 4000 ferdig blåst og lakkert. var ikke så alvorlig galt det syns jeg men det er dobbelt av hva jeg har sett andre betaler runt om i landet. så vet ikke helt.
klonk Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Kjempefin bil. Den kler godt Alpina hjulene. Moro å se at det er flere med "gamle" E24 Er det originale fjører på bilen? Den ser ikke så kjempehøy ut egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå