Margarus Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Skrevet Mai 29, 2012 nei den er ikke høy i hele tatt det står bilstein dempere på den. fjørene vet jeg ærlig talt ikke da dem er lakkert. men jeg stilte ut på right on biltreff her sist helg. da sto jeg sammen med en annen blå 635csi orginal bil og det var samme høyden.
mrtn Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Hallo og gratulerer med valg av bil! God smak Bensintanken din lekker sikker i sammenføyninga mellom øvre og nedre halvdel, siden du sier rundt 40l. Det har du kanskje finni ut av allerede? Den burde du ta helt ut av bil og enten skifte eller reparere, da det ikke hjelper på økonomien med bensinlekkasje Den el-vifta stammer nok fra AC-anlegg som kanskje er fjerna en gang i tida... Du kan bruke realoem.com, taste inn chassisnummer, og se på detaljerte tegninger og oversikt over deler der. Veldig nyttig for oss med BMW!
Margarus Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Skrevet Mai 29, 2012 jepp vet om en delebil jeg ikke har rukket og kjøre å se på ennda som hadde en tett tank. ellers går det i 200 lapper når jeg fyller akkurat nå. ja mulig det har vært ac anlegg før? jeg finner ingen knapper eller duppedingser i motorrom som tilsier det da.. hvordan ser ett 78 modell dasjbord med ac da? real oem blir flitting brukt
mrtn Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 For å se etter AC på dashbordet, er det ett stillehjul rundt klokka? Eller ett plastgitter/deksel som dekker plassen mellom askebeger og panel med sigg-tenner/stereo/nødblink? Hvis du er heldig så sitter det en lapp under ett av baksetene med koder om bilens originalutrustning. Der vil jeg tippe at du kunne finne alt av info rundt dette, hvis du de-koder den. Den ekstra sikringsboksen du fortalte om, på innerskjerm ved batteri, har i allefall med AC å gjøre. Ops! Ser jeg blingsa, du snakka om rele tidligere i tråden. Jeg tenkte på nr 18/19 på dette bilde, den er skrudd på innerskjerm v/batteri: Få se bilder av dash/instrumentpanel da Edit: En ny bensintank er jo heller ikke så dyrt, rundt 1800,- mener jeg å huske.. Ellers leker jeg med tanken om å sveise en kopi av original i rustfritt stål, det hadde vært kult!
Margarus Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Skrevet Mai 29, 2012 Hvor finner jeg tank til 1800?? Finner kun fra 3000 og oppover. her er bilde av dashbordet, jeg har varmeapparat vifte rundt klokka og plastgitter over askebeger.
mrtn Skrevet Mai 30, 2012 Skrevet Mai 30, 2012 Hei! Ja jeg ser at bensintankene er blitt dyrere med åra, beklager det. Schmiedmann sin koster i allefall under 3 tusen. Men hva med denne, riktignok 63l, men se på pris: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_info.php3?itemid=39893&type=new Her ser du at jeg har ei ekstra vifte i forbindelse med AC, under kontrollpanel. Den dekkes av ett gitter som dermed tar plassen foran askebeger: Jeg ville sjekka om den lappen under baksetet er å finne, så kan du se om du har hatt AC opprinnelig...
Pedi Skrevet Mai 30, 2012 Skrevet Mai 30, 2012 Jeg tviler på at du har hatt AC i bilen din Marius. Litt vond å forstå den forklaringa di, men det du forteller meg minner meg litt om preface E21 vifte. Vi kan jo ta oss en prat når jeg kommer hjem fra ferie, eller du kan jo svinge innom Retrogarasjen en kveld det passer - så kan jeg vise deg hva jeg mener. Og kanskje vi finner utav det, lett som bare det? Og BTW... Kjøp NY tank. Dyrt, men du angrer ikke etterpå.... Ta deg råd til det.
Margarus Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Skrevet Mai 30, 2012 jepp pedi vi snakkes senere om dette. men den tanken på GS den var da veldig billig. om denne passer min bil så bestiller jeg med en gang. kan dette stemme?
Pedi Skrevet Mai 30, 2012 Skrevet Mai 30, 2012 Hva det derre Saudi-tank greiene er for noe vet jeg ikke, virker jo meget rart. Men din bil har samme tank som E28, og da får du billigst tank hos Schmiedmann - uorg vel å merke, men funker fjell den.
Margarus Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Skrevet Mai 30, 2012 skal sjekke litt opp i det tank greiene. om det er kun forskjellen på antall liter så står jeg i den... kan prøve å ringe GS i morgen om di kan sjekke at tankene er like.
Pedi Skrevet Mai 30, 2012 Skrevet Mai 30, 2012 Hehe, tviler på at de har den Sauditanken på lager Ligger en Original tank på lager i Sverige, men den koster jo 5-6 lapper. Da er det bedre å få en uorg fra Schmiedmann, tror de har på lager i Danmark...
mrtn Skrevet Mai 31, 2012 Skrevet Mai 31, 2012 Det står jo 0 stk på lager av den 63l-tanken, men 5 dager leveringstid. Enten er det en glitsj i GS-datasystemet, eller så er det en svært billig tank. Verdt å sjekke ut!
Margarus Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Skrevet Mai 31, 2012 jeg ringte gs nå. han mente bestemt på at den saudi tanken var feil priset og han skulle sjekke det opp og sende meg en mail. han mente også at den IKKE passet euro biler. han viste ikke hvorfor men siden dele nr var forskjellig kunne han ikke si at den passet. så jeg venter på svar ang pris. helt klart så bestiller jeg den., ser ingen grunn til at den ikke skal passe en euro bil. ?
///MoePower Skrevet Mai 31, 2012 Skrevet Mai 31, 2012 Jeg hadde ikke bestilt den saudi tanken.. Skal slike biler holde verdien må man bruke riktige deler. Står det ikke 0-70 liter på tankmåleren? Hvis du da monterer opp en 63 liters tank vil den indikere feil antall liter og det er jo litt teit. Ikke for å være negativ nå, det er bare mitt synspunkt om dette..
Margarus Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Skrevet Mai 31, 2012 Jo er me på den. Flaks den var utgodt fra systemet og feil priset. Syns bare 3 lapper er surt og betale for noe såkjedelig som en bensin tank. .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå