Pedi Skrevet Mai 31, 2012 Skrevet Mai 31, 2012 Jeg kjøpte uorg som sagt fra Schmiedmann, med deksel og alt dildall rundtom på tanken, og med frakt ble det ca 3 lapper. Det var deilig å montere en rustfri tank syns jeg da...
Margarus Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Skrevet Mai 31, 2012 ja. schmiedmann har til 2800kr jaja blir vell muligens at ny tank må bestilles.. liker også selv og montere rene nye deler. først skal jeg en tur i morgen og se på en dele bil. håper det er noe brukbart der.
Margarus Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 usikker men var en ribbet 633 , tror det var e 78 \ 79 modell. står i etne
Margarus Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 fikk me meg ett stk full e24 bil i dag hjem etter delebil besøk. ett nesten komplett bagasjeroms innredning, inkl orginalt reserve hjul. og side deksler en fin kanal list og bulkfrie frontrute lister. (ruta mi er ikke orntlig montert så den skal remonteres av rute montør med fine lister) ganske fin bensin tank . har tatt lekasje test på den nå. fylt den opp med vann og blåst gjennom 3 lufte hull. fortsatt tett. er den tett til i mårgen så starter jeg med og slipe tanken ned og lakkere den. tar en tjangs på en brukt tank. den kan vare alt fra 10 år til 2 uker men fikk alt dette her billig uansett. mangler fortsatt spyler veske tank med pumpe og nivå føler til e24. send meg pm om noen har
Margarus Skrevet Juni 2, 2012 Forfatter Skrevet Juni 2, 2012 her slipes det . har lakka den 2 lag med grå arcanol metall grunning. glemte og ta bilde av det. så får jeg bare kjøre opp di resterende 20 litere til det lyser så får vi prøve oss på ett tank bytte. har ikke gjort det før på denne bilen. noe spesielt og tenke på? tenkte også og få bytta tur \ retur slangene så går opp til armaturen samtidig.
Margarus Skrevet Juni 7, 2012 Forfatter Skrevet Juni 7, 2012 jaja i kveld var det duket for en økt i garasjen. bilen får stå på bukker i noen dager nå til ting å tang er ferdig. det som skulle gjøres i dag var ned med eksos og bensin tank. eksos tar jeg helt ut og sveiser runt begge røra der di går inn i bak potta da dem er dårlige og lekker litt. det var ikke bare bare heller dette her. knakk selvfølgene 1 av 3 10mm bolter til tank festene. den ene får jeg prøve og borre ut. låg da under bilen med en fot for og holde eksos potta til sides , og tanken liggende på brystet og prøver og lirke den ut. da løsna tydelig vis en luft boble inni bensin filteret da jeg hadde nappa av slangen. så den ga meg en fin skvulp bensin rett i øynene. det er seriøst det nermeste en kommer pepperspray.. det var og bare og gå i blinde ut og føle seg frem til hage slangen og spyle ! , men nåkk om det. fikk vertfall alt ned, var ett fint rust hull på siden av tanken og ene lufte røret var rusta av og den var rimelig klar for bytte!, eksos flensen var det så klart ikke en av di 6 boltene som gikk av så en rett sliper med fres og slipte av hodene på boltene så gikk det greit. skal få handla inn litt skruer og muttre , eksos pakning , ny Oring til tank armaturen og litt sånn små dill. legger inn noen få bilder etterpå
Margarus Skrevet Juni 8, 2012 Forfatter Skrevet Juni 8, 2012 bilder i fra gårsdagens økt.[ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] her ferdig grunna med 2 strøk arcanol grå og ett strøk tynn tectyl på toppen. samt ny O ring under armatur og nye slanger. tectylerer resten av tank når den er montert understells masse opp under gulv over tank. satser på og få montert tanken i morgen ang bensin slangene. Tur slangen er litt tykkeren en den ID8mm slangen på retur. reinte med at Tur slangen var da ID 10 så kjøpte det. fikk den på etter litt om og men. var uvanlig trang og få over nippelen på armaturen. skal det egentlig være noe ukurant der? 11mm eller noe? det gikk fint da. men bare lurer.
Margarus Skrevet Juni 9, 2012 Forfatter Skrevet Juni 9, 2012 JEPP da var jeg tidlig oppe i dag og starta å skru tanken passet fint og gikk rett opp. fikk tectylert understiden av tank og. samt lagt opp og montert nye slanger til pumpe og retur. bensin fylt på og starta me en gang. akkruat nå ligger eksos anlegget demontert da jeg må sveise litt på bakpotta. få ta det senere i dag
Pedi Skrevet Juni 9, 2012 Skrevet Juni 9, 2012 Godt å se at det gikk bra med tanken din, du sparte noe kroner der!!
Margarus Skrevet Juni 9, 2012 Forfatter Skrevet Juni 9, 2012 jepp. jeg gjor litt innsats og sjekke opp og prøve å spare dei kronen og. hadde andre små ting på bilen eg helller ville bruke di 3 tusen på.
Margarus Skrevet Juni 9, 2012 Forfatter Skrevet Juni 9, 2012 da tar jeg kveld i garasjen nå er tanken montert og kobla opp. har ikke fylt opp enda men satser på den er tett. eksosen ble tatt ned og sveist over di skjøytene som lakk. nå er det montert opp igjen me ny gummi og henger på plass tett og fin. neste prosjekt er og bytte oljefilter hus og montere oljekjøler. den jeg har på nå ser ok ut også slangene. men har vert fra kobla i noen år så den er tett. skal prøve og blåse og legge den i diesel og satser på at den åpner seg igjen. men det får bli en annen dag.
Margarus Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Skrevet Juni 25, 2012 jaja tanken er tett og go greier har ikke begynt på olje kjøler styret mitt ennda men har det liggende. proriterer og bytte deler jeg fikk fra walloth nesch i posten nettop. ny vannpumpe , vifte m ny viskose , nye orginale slanger samt ett nytt emblem til bakspoileren ellers sitter jeg og tenker litt på ting jeg skal gjøre når bilen blir parkert etter sommeren. ( ingen garanti for at det ikke blir gjort før heller) men travers foringer er høyt ønske på lista. ingen klunkking eller ulyder men kjenner den er litt løs på ræva om en trør på litt runt svingene. ingen problem og få tak i orginale e12 foringer. men jeg liker og bytte til poly foringer når jeg først holder på. spesielt pga lett montering. men sliter litt med og finne til e12 travers. kansje noen kan hjelpe her? mulig og modifisere e28 poly foring til og passe e12 travers? ellers så ser jeg etter at bilen er brukt litt nå at det svetter diff olje fra den ene stikk aksel ut fra diff. da vil jeg slå i sammen jobber og da ta ned hele bakstilling for puss og lakkering , foringer, samt demontere diffen for inspesjon og bytte simringene på hver stikk aksel. dette er den gammle typen diff med side lokk og ikke bak lokk. noen innspill på denne jobben taes i mot med takk. er dette vanlige simringer som er kurante og få tak i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå