mrtn Skrevet Juni 28, 2012 Skrevet Juni 28, 2012 Ser knallbra ut det du gjorde med bensintanken, var vel godt å få ut den gamle der tenker jeg? Traversforinger E12/E24 har jeg aldri sett/hørt om noe alternativt til standard til salgs, men kan umulig være vanskelig å tilpasse eller rett & slett støpe noen i polyuretan selv? Jeg ville brukt standard... Jeg tror det er Ireland Engineering som har svingarmsforinger i uretan som visstnok skal passe E12/E24. Alt av deler er i det store og hele, differensialgir inkludert, egentlig bare å finne delenummer(realoem.com) for å sammenligne priser fra forskjellige leverandører eller rett og slett bare bestille fra sjølveste BMW! Hvis du først skal ha ned diff'en, burde du inspisere festepunktet i karosseri for oppheng til denne, kjent svakt punkt på E12/E24. (Masse info om hvordan forsterke dette på nett... BMW hadde i sin tid rep/forsterkningssett.) Se over resten av foringer i drivlinje samtidig(motorfester, girfeste, hardyskive, støttelager, diff-oppheng osv.) Stå på videre med 635'n!
Margarus Skrevet Juni 28, 2012 Forfatter Skrevet Juni 28, 2012 hei ja jepp var helt topp og kunne tanke opp full tank har leita litt nå og ser ut som wallot nesch har ok priser på orginal foringer så blir vell en bestilling der tror jeg
Margarus Skrevet August 2, 2012 Forfatter Skrevet August 2, 2012 Joda er ei stund siden update her. Kort sagt dét som har skjedd i det siste. Bilen har vert på bane kjøring som var kjempe morro og fikk nåkk blåst det som var ut sv motoren . Den gikk som ett skudd Men jeg fikk så klart problemer me kjøling og koking, plutselig under ene runden så løsna viskosen så vifta spant løpsk nedi der og etter lot seg noen fine hakk i radiator rørene. Etter dette og ett par kanne lunket vann kom jeg meg hjem. Ny vannpumpe, og slanger m viskose og vifte ble montert men kjøling ble aldri helt bra igjen. Neste steg var thermostst.. Men i dag ett par uker senere tok jeg meg en tur me bilen for og teste litt. Nei der ble den drifts varm og funka fint og plutselig hoppa nåla opp og dampen sto ut panseret. Jeg la den på tomgang og varme apparat ble umiddelbart kaldt,!! Åpna opp og vann stråla sto ut det ene hakke i radiatoren, faen og.. Tror ikke det blir serlig holdbart og lodde eller reparere dette, selv om radiatorn var i veldig fin stand før dette skjedde. Håper wallotnesch kan skaffe ny. Eller kansje noen her inne vet om noe eller har noe.? Uten om det er det ikke noe nytt. Bensin tanken holder seg tett og fungere bra i det minste
Margarus Skrevet August 4, 2012 Forfatter Skrevet August 4, 2012 Ser ut så det blir bestilling how walloth. Ny radiator 1978 mod manuell ca 2000 inkl frakt. Da. Bestiller jeg og thermostat. Håper og få ett stabilt kjølesystem også nå. Må kunne stole på at det funker:) Og det plast dekselet som skal dekke over radiatoren, mangler jeg. Er det noe som MÅ skaffes ?
Margarus Skrevet August 20, 2012 Forfatter Skrevet August 20, 2012 Yess da var det på plass litt nye deler og blank fin svart plast, Radiator, plast deksel, ny vifte og skinnende blank viskose og thermostat, nye slanger me klemmer. Kommer bilder. Men, jeg sliter med en ting, Som dere har lest her så har jeg bytta i fra gammel type vannpumpe , viskose, vifte til nyere type som går fra 79 og opp over. Problemet mitt nå er st den nye svarte vifta er litt mykere i plasten enn den gammle litt stivere rød orginal vifta. Dvs at vifte bladene får en liten vibrasjon vis jeg gir kjapy gass til ca 3000 omdr og ned igjen. Da går faktisk bladene såvidt borti radiatoren på toppen. Hvorfor er denne vifta myk? Den hører orginalt til e36 325 om det skulle ha noe å si. Eneste alternativet mitt er og ta bort gummi foringene som ligger i radiator festene og fikse litt på dem. Da får jeg flytta radiatoren ca 5 , 6 mm lenger frem. Men ikke lenger. Skulle ikke ha noe å si dét da men er lei ting som ikke passer nå.. Forresten tempen holder seg fint så langt. Har ikke fått kjørt så mye ennda, slangene blir ganske harde av vann trykket men det er kansje normalt? Merka at motorrom temprature. Steg mye etter jeg fikk montert plast dekselet over radiator.
Pedi Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Godt å se at det skjer ting, men venter jo på bilder dahhh....
Margarus Skrevet August 25, 2012 Forfatter Skrevet August 25, 2012 Erk...finner ikke ut sv kjøleproblemene mine, alt er nytt og tett. Siden jeg har slitt med diverse opphetninger i det siste håper jeg topp pakning har klart seg men det er jo alti en mulighet. Er ikke vann i olje eller omvendt. Kjørte en tur i dag. Motor ble god og varm , varme apparat funker på alle trinn og tempen holder seg stabilt ,også med varme apparat på varmt og kalt, Kjørte rolig og fint i mange kilometer. Stoppa og lot den stå på tomgang i 15 min for så kjøre videre, ingen problem, Vannstand holder seg. Plutselig siste kilometeren før hjem så trør jeg på litt. Ikke på turtall sperra. Og der håppa tempen til værs , jeg hørte den kokte , og det rant ut slangen fra radiator lokket. Har en ting jeg vil prøve først http://www.fosstrade.com/index.php?s=ms ... eskrivelse Har hatt veldig god erfaring med dette (vidunder middel) Noen god tips til lufting.? Har vell prøvd det meste, opp og nedover bakke, flaske oppi eksp tank, spylerslange Det som er merkelig er at det ofte funker en god stund før den koker.
Margarus Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Skrevet Mars 5, 2013 Ja her er det en stund siden jeg har vært. Jeg har nå flyttet i nytt hus med bedre og større garasje, 6 ern står der nå men de har ikke skjedd noe spesielt i vinter etter siste inlegg her md ny radiator. Jeg fikk ånden over meg her for en stund siden og litt innspirert av andre bmw typer i distriktet og det ble snakk om og samle en gjeng for og kjøre over til e30meet i juni. Ok min bil sto i garasjen i vinterlagring med blåst topp pakning ( håper jeg selfølgelig) etter sist auto slalom. Status i dag er div deler er bestilt. Slipe sett til hele motor , kardang oppheng m lager , ny clutch kit med lagrer , nye topp bolter , tennings kabel kit og plugger og motorfester , girkasse fester etc. Sist helg skrudde jeg motoren ut og den henger i bukken nå, snart ferdig ribbet , i skrivende stund er det toppen som skal av . Så skal alt dele vaskes og shines opp med motor lakk og frost plugger. Det som skjer nå med en allerede frisk og godt fungerende motor foruten temp problemene, er at det blir ikke noe total overhaling. Det er bestilt planing av topp, og toppen blir over halt med slipte ventiler og nye tettninger. Bunndel skal inspiseres i forbindelse med bunnpanne paknings bytte men blir urørt om jeg ikke ser noe galt. Må sette grensen en plass for hvor mye jeg skal ta over meg nå både økonomisk og for og bli ferdig til e30meet som er årets bmw treff! I år er det motor og drift sikkerheten som er prioriert og ikke show faktoren:) Leggr ved noen mobil garasje bilder fra helga.
Pedi Skrevet Mars 5, 2013 Skrevet Mars 5, 2013 Jeg demonterer nå ja. Det er jo bare glede nå! Men du må jo slenge ut litt bilder, slik at vi får se litt hva du driver med... E30Meet skal bli morro!
Margarus Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Skrevet Mars 5, 2013 E30meet blir helt konge! Noe tull me epost greiene på telefonen, for bildene skulle vært oppe nå. Ser på det etter på. Er jo ikke gøy me bilder før toppen er plant blank og vasket , eller? En gledes ting jeg såg nå når jeg tok av topp deksel var at kammen har fått god smøring på alle punkter så den var det ingen antydning til slite kant Viss noen har noe som helst dokumenter / sider /linker som omhandler topp trekking , trekke mønster og slikt så legg det gjerne ut her på tråden. Også om noen sitter inne me info om tennings merker på svinghjul og kam når register skal settes opp. Trenger den hjelp jeg kan få når det gjelder det. Kan ikke være langt unna 250kg da winchen i taket skalmha 250 på maks og den røyk det av når hadde fått motoren utav. Dette med olje og girkasse på. Hehe før bruke kjetting talje når den skal inn igjen
Margarus Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Skrevet Mars 5, 2013 Det var på høy tid at morro klompen ble heist ut av bilen, Grunnen til det er ikke bare for at topp pakning skal byttes men en haug me lugubre slanger og slange klemmer under innsuget som bare ventet på og ryke, og det kom jeg ikke til mens motoren var montert. Skal bli godt og få bytta alt det. Klart motor rom trengs litt pleie også. Men veldig usikker på hvor mye jeg skal gjøre ut av dette. Er treffet i juni som er 1 pri, ikke stå mitt oppi rust sveising og motoroms lakkering. Vi får se hvor lang tid det tar før motoren er klar til og heises oppi igjen. Er tross alt den som er viktig her.
Margarus Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Skrevet Mars 5, 2013 ser bra ut det marius:)Har alt de data på trekking, merkinger osv på Tecom her på jobb så jeg kan skrive ut til deg vis du vil Jepp snakkes om det morten , takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå