toyo3k Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 Hei! Plutselig etter en liten bytur fikk jeg feilmelding i dashn at jeg manglet lys forran. Etter å ha sjekket alt av lys har jeg kommet frem til at jeg mangler høyre kjørelys(orginal xenon), begge fjernlys, begge grøftelys, begge parklys(ettermonterte angle eyes), instrumentbelysnin og baklykter. Samt venstre blink forran og høyre bak... Har sjekket alt av sikringer, finner ingen feil der. Hva kan være galt her? Og hvordan skal jeg feilsøke videre?
BrilleBjørn Skrevet Mai 6, 2012 Skrevet Mai 6, 2012 Høres mest ut som lysmodulen din har takket for seg, hvis alle disse lysene plutselig sluttet å virke? Hvis du har Haynes-manualen mener jeg det er ett koblingskjema for lysmodulen i den, som du kan måle utifra. Hvis den er kaputt så ville jeg lett etter en brukt, da de er ganske dyre nye! Mvh. - Bjørn
SweetBMW Skrevet Mai 6, 2012 Skrevet Mai 6, 2012 Ooooog husk at hvis du bytter lysmodul uten å få denne kodet om så får du en lysprikk i instrumentet som forteller deg at noe er tuklet med
toyo3k Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Skrevet Mai 6, 2012 Hm, var det jeg tenkte Hvor sitter lysmodulen på denne bilen? Har en kompis med akkurat samme bilen, så tenkte å prøve-bytte før jeg kjøper noe. Vil den fungere uten omkoding, sett bortifra en liten feilmelding? Takker for svar!
SweetBMW Skrevet Mai 6, 2012 Skrevet Mai 6, 2012 Den sitter bak lysbryteren. det er en hel modul liksiom. Ta av venstre dashtrim, en skrue bak der, ta ut hele greia opg koble av ledning. Ja det vil funke, men du vil få tamper dot i dashen.
toyo3k Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Skrevet Mai 6, 2012 Hva slags utstyr trenger jeg for å eventuelt programmere en ny?
rekorden Skrevet Mai 7, 2012 Skrevet Mai 7, 2012 Sitter ikke denne modulen bak hanskerommet da? Vet ikke om det hjelper, men det kan kanskje være verdt et forsøk å koble batteriet fra et par timer og så sjekke om lysene er tilbake. Stemmer det at du fremme kun har ett blinklys og ett kjørelys, og bak bare ett blinklys som fungerer? Kan kanskje være et stikk som er løst?
SweetBMW Skrevet Mai 7, 2012 Skrevet Mai 7, 2012 Nei lysmodulken er den som sitter bak lysbryteren på E46. Grunnmodulen sitter bak hanskeromet.
toyo3k Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Skrevet Mai 7, 2012 Har bare ett blinklys og ett kjørelys forran, samt 2 bremselys bak, men ikke bremselyset oppe i ruta. Har forstått det slik at lysmodulen er den du drar ut sammen med bryterpanelet til lysene? Prøvde en identisk modul på bilen idag, og fikk ikke noe lys. Og prøvde min modul på en annen bil, der alt fortsatt funket som det skal. Hva kan da problemet være? Hadde nesten håpet det skulle være den, så jeg kunne fikset det så fort som mulig
vidar73 Skrevet Mai 7, 2012 Skrevet Mai 7, 2012 Jeg har byttet to lysmoduler på e46 uten å kode om noe som helst.funket fint det uten noe feilmelding:-)
toyo3k Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Skrevet Mai 7, 2012 Kan virke som det ikke er lysmodulen som er problemet hos meg ;s
SweetBMW Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Jeg har byttet to lysmoduler på e46 uten å kode om noe som helst.funket fint det uten noe feilmelding:-) du er. klar over hvordan denne prikken ser ut? fordi deg du sier er umulig.
toyo3k Skrevet Mai 14, 2012 Forfatter Skrevet Mai 14, 2012 Er det ikke den bitte lille dotten som kommer mellom "km" og tallene som vises etter? Den fikk nemlig jeg opp, ganske lett å legge merke til Bumper i samme slengen tråden, trenger hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå