Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en god del rust på bilen min,vill ikke gjøre det selv har aldri pusset og lakert før, så er ganske sikker på at det ikke kommer til å se så fint ut.

Så lurer på om det er noen som vet ca hvor mye det koster å levere inn bilen til et lakkselskap og få de til å fjerne rust og lakere? Eventuelt privat hos en som kan det!

Rust bobler front på panser, hjulbue førerside, helt ned på førerside dør og litt steinsprut her og der... Svart lakk (668 svart2)

Det er en e34 1995 modell, lite rust for å være en så gammel bil :))

BERGEN

Skrevet

Tror ikke 30 lapper for en slik jobb inkludert hellakkering er langt unna virkeligheten, og da tør jeg påstå at det er en glede som varer ett par år maks før det begynner og komme frem litt rust både her og der igjen.

Kan vel hende du må ut med en god del mer for og få det til og bli holdbart, da en såkalt normal lakkerer beklageligvis IKKE er helt oppe og går hva rustfjerning angår.

Gjør som jeg gjorde med e39'n. Renset opp i løsrusten her og der, og penslet med ett par strøk owatrol før jeg malte bilen svart matt.

Ille billig, og like god teknisk stand. Faktisk like grei og kjøre også.

Skrevet
Tror ikke 30 lapper for en slik jobb inkludert hellakkering er langt unna virkeligheten, og da tør jeg påstå at det er en glede som varer ett par år maks før det begynner og komme frem litt rust både her og der igjen.

Kan vel hende du må ut med en god del mer for og få det til og bli holdbart, da en såkalt normal lakkerer beklageligvis IKKE er helt oppe og går hva rustfjerning angår.

Gjør som jeg gjorde med e39'n. Renset opp i løsrusten her og der, og penslet med ett par strøk owatrol før jeg malte bilen svart matt.

Ille billig, og like god teknisk stand. Faktisk like grei og kjøre også.

Problemet med å male bilen svart matt er at du får ett jallapreg synes jeg, ikke sikkert at alle er enige da :)

Ett annet problem er at du senker sannsynligvis verdien på bilen betraktelig.

Med mindre du treffer på spesielt interesserte eller prisen er veldig lav, vil det bli vanskelig å selge en bil som er malt svart matt.

Jeg ville heller kjøpt en bil med noen rustflekker enn en som er malt.

Trådstarter: Det er forferdelig dyrt å få fjernet rust på lakkeringsverksted. Det billigste er om du kjenner noen som har peiling på slikt arbeid så de eventuelt kan fjerne rusten og gjøre bilen klar til lakk for deg. Kun lakkering er ikke så dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...