Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

PROBLEM NR 1:

Har problemer med å få start på motoren. En sjelden gang er det INGEN problem å starte den, men av og til da jeg vrir om tenningen så bare hører man noe klikking i et relee eller noe. En kompis testet starteren og sa at det var ikke den som var problemet og mente at det muligens kunne være et relee eller et brudd i en ledning eller noe.. men syns fortsatt at det er noe som skurrer med tanke på at den har startet flere ganger uten problemer og flere ganger får jeg ikke startet i det hele tatt?

PROBLEM NR 2:

Har også problemer når jeg får start på den (pleier å dytte den igang). Hvis jeg har i kontakten som står inn i tomgangsregulatoren så vil ikke motoren gå over 2500 - 3000 o/min. Men da jeg tar denne av så går motoren helt fint. Har fått et tips om at hvis man tar tomgangsregulatoren av og rister på den så hører man om delene inni er bevelgelig eller ikke, men det er de å da skal den visst funke. Andre sier at det kan være at motoren muligens går i en slags sikkerhetsmodus, eller at det bare kan være så enkelt at sensoren i bakkant av tomgangsregulatoren er gåen.

håper noen har ideer eller meninger om hva som kan være årsakene til begge problemene eller opplevd det samme.

sitter pris på alle tilbakemeldinger :D

Skrevet

Et relee kan være defekt men funke i ny og ne.. det kan for eks funke mens det er varmt ute og være kranglete mens det er kaldt, siden metallet utvider seg og trekker seg sammen ved forskjellige forhold.. hadde hørt på kompisen din og byttet det først hvertfall, det koster ikke mange kronene.

Jeg hadde et lignende problem med et relee som ikke ville funke i kulden.. så når det var kaldt så funket ikke bensinpumpa mens når det var varmt så funket den..

Skrevet

Det som kan være problemet er innslaget på starteren din, hadde liknende problem på min egen.

Bare en klikking når man vred om, men dro ikke rundt starteren.

Fem minutter etterpå var det i orden, neste start var det problem igjen osv.

Jeg byttet starter, og vips var det i orden.

Du kan finne et metallrør/hard stang e.l så dunker du på starteren med det og en hammer. Hvis dette gjør noe forskjell, er det starteren.

Skrevet

Tomgangsregulatoren har en tendens til å henge seg litt opp, denne kan du spraye godt i begge ender med startgass (dunster fort bort) mens du rister den litt.

Skrevet

både starteren og tomgangsregulatoren skal visst funke i følge folk som har vært å testet det, rare greier, kan det være noe annet enn de to tingene?

Skrevet

Hmm..Hvordan har du sjekket om starteren fungerer egentlig?

Starteren kan virke som den er i orden, men den virker bare sporadisk.

Utifra det du beskriver, hadde jeg akkurat samme problemet selv, og da var det starteren som var defekt (men bare av og til) om du skjønner.

Skrevet

Min gamle ville ikke alltid starte på starteren, så jeg brukte å trille den igang.. Bilen ladet vell heller ikke noe særlig de gangene jeg måtte trille...

Problemet mitt var at motorjordingen var dårlig, og alle trillstartene førte tilslutt til at deler av ledningsnettet brant seg... Annbefaler deg å sjekke over jordingspunkta dine :)

Skrevet

Jeg har vært litt å feilsøkt på bilen hans, og er kompissen det refereres til. Når den trillstartes, fungerer alt helt fint. Litt av ledningsnettet er jo svidd allerede.. Så jordingspunkt er nok lurt å sjekke. Når bilen ikke starter på tenningen, er det myye klikking etc fra releene. Når den starter skjer det som om alt skulle vært i sjønneste orden.. Merkelige greier.. Vi har snakket litt om at de releene han har kontrolltestet med, er gamle og kan ha samme defekt. Vi har og prøvd å strekke ny jording fra starteren, uten at det har løst noen problemer. Plusskabel er ny og helt fin.

Jeg tenker å teste med elektrospray i releene og starter også, for sikkerhets skyld.

Ettersom det ble foreslått rotor triggersensor osv, hvordan tenker du at det skal lage problemer? Motoren starter og går helt fint (utenom problemet med tomgangen da..)

Starteren står krøkkete til, hva vil være letteste måte å få ut denne på? Slik jeg ser det, må vi av med innsug etc. Får hverken nøkkler eller pipe og skralle på.

Evt senke ned traversen for å komme til på siden mot torpedoveggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...