4n0nym Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Jeg skal skifte ut mitt originale Varta batteri som er 46ah og 420a. Skal bytte det ut med et som egner seg til bilstereo. Hvis jeg setter inn et Odyssey 2150S batteri som er 100ah og 2150a, må jeg registrere eller programmere bilen da? Er dette noe vanlige bilverksteder kan gjøre, eller må man på merkeverksted? En ting til. Er det mulig å bytte ut den strømfordelingsboksen som er oppå originalbatteriet (bilde1), med en mer praktisk løsning som på bilde 2? Bilde 1: http://i.imgur.com/x8rBn.png Bilde 2: http://www.autobahnperf.com/TechNews/BM ... attery.jpg
Albino Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Kan ikke se noen grunn til at man må omprogramere bilen ihvertfall. Du bytter jo bare til et batteri med større kapasitet.
Nautiluz Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Om du har Brake Energy Regeneration skal du egentlig omprogrammere bilen din. Siden den da bare lader når du bremser eller når den trenger det. Men bilen vil fungere fint uten omprogrammering. Når det kommer til boksen på batteriet må du beholde denne siden den er selvutløsende om du skulle kollidere. (batteri blir da koblet fra for å slippe brann) Kjøp heller SPP1700 det passer mye bedre i bilen din. Da får du polene på rett plass og kan lett bruke den orginale fordelingsboksen. Vanlige verksted gjør nok ikke den jobben i tilfelle. Siden det virker som du skal ha stereo i bilen vil jeg anbefale deg og omprogrammere så får du mere strøm til rådighet.
4n0nym Skrevet Mai 9, 2012 Forfatter Skrevet Mai 9, 2012 Ok, skal se at polene står riktig på batteriet jeg kjøper slik at "boksen"" passer. Har det noen hensikt om hvor på boksen jeg fester +kabelen til forsterkeren? Kan jeg bare skru fast en kabelsko sammen med en annen +kabel (Alternativ 1) Eller må jeg skaffe meg en slik plugg som er på en annen +kabel (Alternativ 2)
Nautiluz Skrevet Mai 9, 2012 Skrevet Mai 9, 2012 Sett den kabelsko direkte på strammeskruen som er på selve +polen som sitter på batteriet. Så går du utenfor den 200amp sikringen som ligger inni boksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå