Zippro886 Skrevet Mai 9, 2012 Skrevet Mai 9, 2012 Hei! Jeg er meget lei alle problemene i min 520i nå. Ønsker å fikse dette på billigst mulig måte, før bilen skal selges. * ABS og ESP lampa lyser (Fungerer ikke noe av delene) * Airbag lampa lyser. * Setevarmer på fører side fungerer bare av og til. * Temperaturmåleren fungerer ikke.. viser 30 grader ++. * bare et av lysene framme fungerer. Tåkelys, blinklys, parklys fungerer. * Ingen av kjørelysene bak fungerer, rygge og bremselys fungerer... Hva i H*****E må jeg gjøre for å få fikset dette her? Har ikke allverden med penger så jeg ønsker ikke å levere den inn hos en BMW forhandler... Takk for gode svar!!
xzone444 Skrevet Mai 9, 2012 Skrevet Mai 9, 2012 nr1 sjekk sikkringsboksen i hanskerommet og bak, sjemaet finner du i hynes boka på svensk...nr2 kjør diagnose slik at du finner ut hva som er feilkode på,, nr3 det som er mest sannsynelig ang abs sensor er at enten venstre eller høyre bakre abs føler ikke får kontakt pg hjullagerpakkning på innersiden morkner pg vann over lengere tid, dette gjør at abs sensor får hjullagerfett over seg og over tid vil støv og div andre ting blokkere for føleren slik at den ikke virker.. for å fixe dette er det bare å få ut sensoren og tørk over med papir og abs sensor kontakten sprayer du bare kontakspray så er det høy sannsynelighet for at det blir bra.. airbag lampe må du ha en diagnose test for å finne ut av. når det gjelder setevarmeren sjekk at kontakten står riktig i å bruk kontaktrens. ang lysene så er jeg brennsikker på at det er en sikkring som har røket + sjekk pærene etter evt sikkringsbytte. håper dette hjelper deg litt på vei.. men som sakt tidligere så vil en diagnosetest finne ut det meste. når du har prøvd alt dette og det ikke skulle fungere så vil jeg anta at det kan være problem med hjerne.
Zippro886 Skrevet Mai 9, 2012 Forfatter Skrevet Mai 9, 2012 Har gått over alle sikringene, og ser ikke noe feil der. Pærene er også fine, ingen er gåen. Men ellers, takk! må gå over dette til helgen, skal få høre da! Takk
Bimmerfører Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 Diagnose!!! så finner du alle feilene og feilmeldingene. Hvo i norge bor du, sikkert en her inne som bor i nærheten og som kan hjelpe deg med dette hvis du spør pent
Zippro886 Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Skrevet Mai 10, 2012 Diagnose!!! så finner du alle feilene og feilmeldingene.Hvo i norge bor du, sikkert en her inne som bor i nærheten og som kan hjelpe deg med dette hvis du spør pent Jeg har planlagt dette. men min lokale BMW-Forhandler sa at vis jeg skulle feilsøke og diagnosere bilen, ville dette koste mellom 1100-2500kr.... å dette har jeg ikke råd til... Jeg bor i Nord-Trøndelag. nærmere bestemt Levanger...
OrjanBmw Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 Tror vi har en del medlemmer i trøndelag med diagnoseutstyr. Mulig du må kjøre noen km. Men det tror jeg dere skal få til
xzone444 Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 1000 til 2500kr for diagnose,,, de er jo helt tett,, bor i nordland å automester tar 500kr for dette arbeide.. Lurer på hva de har som ikke andre verksted har,, tar jo toppen 30 min for å slette feilminne og starte bilen for så å kjøre søket på nytt... men hvis det verkstede er det eneste med diagnose utstyr så skjønner jeg at de kan drive monopol........
Kennethe34 Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 1000 til 2500kr for diagnose,,, de er jo helt tett,, bor i nordland å automester tar 500kr for dette arbeide.. Lurer på hva de har som ikke andre verksted har,, tar jo toppen 30 min for å slette feilminne og starte bilen for så å kjøre søket på nytt... men hvis det verkstede er det eneste med diagnose utstyr så skjønner jeg at de kan drive monopol........ Her var det vel ikke snakk om å KUN ta en diagnose, men ett feilsøk. Hvis automester tar 500kr for ett feilsøk som KAN ta opptil 3-4timer å finne ut av så burde alle benytte seg av det.
Kennethe34 Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 Hei!Jeg er meget lei alle problemene i min 520i nå. Ønsker å fikse dette på billigst mulig måte, før bilen skal selges. * ABS og ESP lampa lyser (Fungerer ikke noe av delene) * Airbag lampa lyser. * Setevarmer på fører side fungerer bare av og til. * Temperaturmåleren fungerer ikke.. viser 30 grader ++. * bare et av lysene framme fungerer. Tåkelys, blinklys, parklys fungerer. * Ingen av kjørelysene bak fungerer, rygge og bremselys fungerer... Hva i H*****E må jeg gjøre for å få fikset dette her? Har ikke allverden med penger så jeg ønsker ikke å levere den inn hos en BMW forhandler... Takk for gode svar!! Elsker gjetteleker så jeg kan tippe på hva jeg tror er feil iforhold til tidligere erfaringer -ABS/ESP feil: Sannsynligvis en ABS giver som har kvelda, ledningsbrudd til en giver, eller i verste fall defekt ABS styreenhet. -Airbaglampe: Har du vært strømløs eller løsnet på stikk på airbager o.l? Isåffal vil det holde å kun slette feilminne. Om du derimot ikke skulle ha gjort noe av dette; defekt sensormatte (sittebelastningssensor) i passasjersetet. Veldig vanlig feil. - Setevarmer fungerer bare av og til på førersiden: Holder en knapp på dårlig kontakt/brudd i selve varmeelementet i stolen. Dette er jævla dyrt siden en luring hos BMW bestemte at varmeelementet og setetrekket skulle være en del. Fungerer ryggvarme eller rompevarme hele tiden, eller er alt helt dødt når det ikke virker? -Temperaturmåleren fungerer ikke: Defekt giver, eir i stikk til giver, eller ledningsbrudd. -Lysproblemer (tar alle under ett punkt): Det høres ut som om lysmodulen din (LCM) har tatt kvelden her. Anbefaler deg å demontere listen innenfor terskellisten (kommer ikke på hva den heter), og dekselet som er foran denne listen (passasjersiden altså). Om du nå bøyer isoleringsmatta til siden vil du se LCM. Sjekk om denne er våt, eir i stikk osv. Er det eir og fuktig har du en vannlekkasje en plass, har vært borti en E39 som var våt der. I denne saken skyldtes det dårlig montering av frontrute (manglet lim en plass) og dermed kom vannet inn ned a-stolpen, igjennom LCM, og lagde basseng under dørkmatta.
kvammis Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 * Airbag lampa lyser. http://www.ebay.com/itm/BMW-airbag-pass ... 3f17200bf9 Støtter teoriene til Kennethe34, klassiske e39 feil
korny Skrevet Mai 12, 2012 Skrevet Mai 12, 2012 -ABS/ESP feil: Sannsynligvis en ABS giver som har kvelda, ledningsbrudd til en giver, eller i verste fall defekt ABS styreenhet. eller røket wire mellom spjeld og spjeldlukker,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå