Gå til innhold

BMW E38 740ia 1997. Kaldstart = Ugjevn gange og stopper fort


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

740'n har startet å oppføre seg rart idet siste, vær enste kaldstart ender med å måtte gi gass og hjelpe til for å holde motoren igang, om motoren er kald og jeg ikke gir gass så dør den ut med en gang.

Kaldstart med hjelp det første minuttet, etter dette klarer den å hoste og harke og nesten dø et par ganger til den starter å bli varm, når den får temperatur så går den perfekt igjen.

Om jeg kobler ut tomgangsregulatoren når den er kald, så kommer det en ordentlig suselyd inne i inntaksmanifolden og motoren går på et stabilt og fint turtall, kobler jeg denne inn igjen så går den dårlig igjen.

Har sjekket om den suger falsk luft, dette gjør den i pakningene ifra inntaksmanifolden og vidre ned i motoren, men idag når jeg testet så skjedde det ingenting når jeg prøvde med startgass, akuratt samme metode som jeg gjorde når den reagertet på dette før..

Om jeg skrur av motoren så høres det ut som om det er mye vakum eller trykk i motoren som blir "presset" ut i et sekund etter at motoren er stoppet..

Noen som har peiling på hva dette kan være?

Mvh.

Skrevet

Dette er den som sitter helst bakerst på motoren inn mot torpedoveggen?

Hva får deg til å være så sikker på at dette kan være problemet?

Har lest litt om denne før og trodde dette hadde mer med å gjøre om man tok opp peilepinnen og det suger å kommer slurkelyder ifra peilepinne hullet, men jeg har ikke peiling så skal ikke si noe på det..

Har tenkt til å bytte valleypan greiene, pakninger og alt som er greit å bytte når man først må demontere så mye, blir vel lettere å bytte veivhusventilasjonen om inntakmanifolden er demontert? =)

Flere som kanskje har en idê om hva detta kan være?

Skrevet

Lurt å byta alle pakninger i innsuget når du skal skifte veivhusventilasjon. Veit aldri kor dårlige pakningane er. dumt å stå med tre knekte innsugspakningar. og du ikkje har fleir.

Hadde bytt alt av pakningar når du først skal ha det av, så slepp du gjera da seinare ?

Ville ha sjekka dei to slangekoblingane som går inn under gass spjeld. Ein går til bremseforsterkar, andre går til vakumbeholder. dei lak sjå meg.

Skrevet

Kan jo også smøre opp igjen tomgangsregulatoren. whitesprit eller noke som fordampe vekk igjen.

Den rotoren som ligg inni skal vandre lett inni uten at du må riste armen av deg for å få den til å bevege seg.

Reingjera lmm(luft mengde måler)

Skrevet
Lurt å byta alle pakninger i innsuget når du skal skifte veivhusventilasjon. Veit aldri kor dårlige pakningane er. dumt å stå med tre knekte innsugspakningar. og du ikkje har fleir.

Hadde bytt alt av pakningar når du først skal ha det av, så slepp du gjera da seinare ?

Ville ha sjekka dei to slangekoblingane som går inn under gass spjeld. Ein går til bremseforsterkar, andre går til vakumbeholder. dei lak sjå meg.

Ja, er en selvfølge det å bytte alt av pakninger når man først har demontert delene! ;) Er jo rett og slett idiotisk og ikke gjøre det.

Men, hvorfor tror du dette er det som er problemet? Jeg har en bitteliten finger på kanskje tomgangregulatoren, har kjøpt en av en her på forumet nå, som jeg får i posten til neste uke regner jeg med.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...