Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! tenkte jeg kanskje fikk lage en liten prosjekt tråd her nå, da jeg stadig vekk pusler litt på bilen :)

byttet til meg bilen tidligere i år, og den hadde da rådebank.

fant tidlig ut at jeg ville bytte motor, og noe mindre en 3.5 da var uaktuelt. og jeg skulle ha 6er, da 8er i e28 er helt feil for min del :)

bilen sto ett par måneder før jeg samlet nok interesse for å begynne på den. men er nå relativt greit i gang! :applause:

motor ble pelt ut på ett par kvelder å en "ny" 3.5 ble puttet nedi. byttet da olje og filter, montert olje kjøler, og radiator ble også byttet ut.

alt var klart for oppstart, så jeg satte meg nå inn og vrei på nøkkel.. null gnist! #-o

derfor trenger jeg:

girkasse med følere, og svinghjul som hører til/passer til disse følerne. ( de 2 kontaktene oppå "støttestaget" mellom topp og innsug inn mot torpedoveggen).

så hvis noen har dette så hyl ut! er nettopp dette jeg trenger for å cruise rundt i min lille e28.

innvendig kan jeg nevne M stoler foran, M ratt og M kule. el vinduer foran, sveive takluke, velour baksete, grei stereo og ellers relativt hel og grei. :)

planen min er å lakkere den, da den er relativt sliten i lakken, og dører å skjermer trengs å byttes ut. men får ta det litt etter litt. først skal bilen virke!

har også funnet ut at mens jeg har skrudd så har div slitedeler blitt modne for utskiftning, så her er en liten liste med ting jeg vil bytte ut, kjøpe nytt;

Girkasse feste (knekt på ene siden)

Lager til mellomaksel (den i midten av akselen som støtter opp)

bærearm foran ( denne har jeg )

dører ( rustfrie ønskes )

forskjermer ( rustfrie ønskes )

kanal skjørt og breddere samt "lokk" til frontleppe

felger 18-19" med kant :D

----------------------------------------------------------------------------

ble en liten ønske liste, så får ta litt etterhvert som økonomien tillater det :)

ellers skrur jeg litt innimellom, men skulle gjerne brukt bilen! kjedlig at den bare står på verkstedet.

så som nevnt over, har noen girkasse med følere og svinghjul til meg så skrik ut!:)

så noen bilder :

IMG_0729.jpg

IMG_7067.jpg

IMG_0678.jpg

IMG_0732.jpg

IMG_0735.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...