Hauso Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 Det virker som om du vil ha skyld i dette.. Hvorfor ikke bare ta skylda, og få deg en annen drømmejobb? Man må ha litt baller, og kunne tørre stå på sitt for å være politi. Dette er jo ikke noe du vil ha skyld for, så stå på ditt og det som gavner deg. Er det noen jeg vil kræsje med så er det deg, tror jeg stiller bra i forsikringsdiskusjonen:) Meg: "det var din skyld" Deg: "ja, okei..... :(" hehe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yamazero Skrevet Mai 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2012 Så da nekter jeg alt skyld og tar det til tingretten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 Javel?? Så du mener jeg skal angripe syklisten og anmelde personen for vikepliktbrudd og skade på bilen?? Vi trenger politi som er litt smidige og innehar en viss smule av sunn fornuft. Politi som er 110 prosent paragraf ryttere uten sidestykke viser som regel ingen smidighet what so ever, og er ikke alltid resultat orienterte. Med smidighet og fornuft så mener jeg at man har muligheten til og kunne løse enkelte saker der og da til en viss grad uten at det munner ut i en sinnsyk saksgang. Dette til fordel for alle parter. Slike politi tjenestemenn finnes, og de har helt klart løst saker der og da uten at det blir ett helvete for og si det sånn. Du blir garantert IKKE en av dem. Jeg mener at du bør våkne opp litt og face den virkelige verden før du blir totalt rævkjørt. Våkn opp!! Du har for faen ikke gjort noe galt i henhold til din forklaring hva ulykken angår. At folk skal kunne risikere og bli plukket i biter etter en slik hendelse er faktisk IKKE akseptabelt. Er man syklist, så bør man også våkne opp litt, eller? Jeg kjører en del MC, og jeg lever vel ennå grunnet at jeg IKKE står på retten min. Ett godt eksempel på at boka ikke alltid bør følges, da det faktisk kan rive livet helt i filler. Det på både godt og ondt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 Legge til at jeg gir meg i denn tråden nå, før jeg blir totalt usaklig dust i uttalelsene mine. Du, og bare du vet hva du bør/vil gjøre. Gjør så det, men tenk deg om. Atter en gang lykke til, og ha meg unnskyldt min noe flåsete ordbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yamazero Skrevet Mai 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2012 Takk for alt Balder! Setter pris på det du sier. Men jeg er bare redd at noen av dere har kanskje misforstått episoden ut i fra det jeg fortalte. Dette er skissen jeg sendte inn: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 Om det ikke er en gang/sykkel sti/vei eller forkjørsvei du er på vei ut i der, så er det vel nesten helt soleklart hvem som har skyld her. Har ikke noe og si om du kommer på venstre eller høyre side fra den retningen du kom fra. I henhold til tegning, så har syklist kursen rett frem i den gaten han allerede er i, og således vikeplikt for høyre såfremt han ikke befinner seg på en forkjørsvei. Nå skal jeg sove. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yamazero Skrevet Mai 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2012 Hvis du ser nederst på tegning, så står det sykkel og gangvei skilt. Skiltet peker oppover, altså der syklisten kommer fra. Så hele greia her er følgende: Som jeg sa før så lå eg i midten av den small vei jeg kom fra (4m bred), og like før svingen så runder jeg av til venstre. Syklisten sier jeg har kuttet svingen, og burde ha ligget mer til høyre før jeg runder av svingen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Hvis vegen er 4 meter brei og du ligger en meter fra venstre kant, da har du ikke mye mer enn 1,5 meter på din høyre side. 1,5 meter er ikke så mye når vegen er såpass smal. I tillegg vil jeg tro det er en fartsgrense på 30 km/t på denne vegen. Hvis hun skulle inn på vegen du kom ifra, hadde det vert plass til en sykkel på siden av deg. Uansett hvordan bilen din er plassert på sideveien, kommer en ikke bort ifra at hun hadde vikeplikt for deg. Hun skal faktisk være glad du lå såpass til venstre, hadde du ikke gjort det, ville hun trolig havnet rett i sideskjermen din, med mulige benbrudd i tillegg. Men dette er bare teorien min. Som Ballder så kjører jeg også MC. Visstnok har vi like mange rettigheter som bilistene har, men kommer en borti bilen er det ikke den som får svi. Som fotgjengere og syklistene, så er vi også 'myke' trafikanter, og jeg vil påstå at vi dermed har et større ansvar for å ta vare på oss selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yamazero Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2012 Det er et boligområdet, så ja det er 30kmt i fartsgrense. Jeg kjørte under de forutsetningene (uoversiktlig sving, small vei), og farten var under 10kmt, tilnærmet gangfart. Jeg syns ikke at jeg var uaktsomt, men faktisk aktsomt. Denne sving/krysset er jo nesten 90graders vinkelrett så det går ikke ann å kjøre fort der heller. Skal på avhør kl10, så vi får se. Syklisten er ikke blitt avhørt enda. Jeg skal også foreslå at de avhører vitnet. Så skal jeg ta kontakt med en advokat, slik at når jeg får "straffen" fra juristen så kan vi bestemme oss å ta det videre til retten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Få fokus på at syklist opptrådte uaktsomt i forhold til situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yamazero Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2012 Litt oppdatering. Etterforskeren var en meget snill og forståelsesfull dame. Hun så at jeg var nervøs fra starten, og trøstet meg at jeg var kun her som vitne og var overhodet ikke mistenkt for noe straffbart. Hun hadde på forhånd konfrontert med sine kolleger ift saken og de kom fram til slutt at jeg ikke var mistenkt for noe. Da fikk jeg beskjed om å ta det med ro. Hun mente at jeg ikke gjorde noe straffbart i det hele tatt etter avhøret. Så nå kommer hun etterhvert til å sende papirene til juristen som vil se på det. Hun sa også at hun vil skrive ned at hun og kollegene sine kom på at jeg ikke gjorde noe straffbart. Så det ser ut som det ordner seg. Og nei jeg angrep ikke syklisten under avhøret. Jeg skulle bare forklare kjøringen min og hvordan jeg følte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Du får holde tråden oppdatert i fremtiden da. Både med tanke på saken her, og eventuelt ett fremtidig opptak på politiskolen. Lykke til atter en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yamazero Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2012 Hehe, hvor er gratulasjoner da?;D Eller det jeg skrev er ikke bra nok? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Juristen har ikke sagt sitt siste ord i saken ennå vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yamazero Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2012 Det er sant, men dette ser jo lovende ut?? Juristen hører jo også på hva etterforskerne sier i saken vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå