OrjanBmw Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Bra at du har tatt til fornuft. Og nei... Det blir ikke tatt til tingretten, med mindre politiet anmelder deg, finner deg skyldig og du nekter å godta straffen. Dette tror je er svært lite aktuelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yamazero Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2012 Så lenge jeg er vitne og statusen ikke endres så blir det ikke noe ut av det. Nå skal syklisten avhøres så vi får se. Skal ta kontakt med etterforskeren etter det og hører hva hun mener. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 God ide. Politiet er sjelden ute etter å ta noen. Spesielt hvis det er åpenbart et uhell og hvis begge parter oppfører seg normalt. Men du bør absolutt høre hva damen sier. Kan jo hende hun kommer inn i avhøret og sier at du kjørte hun ned med vilje noen folk er gale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yamazero Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2012 Nei syklisten har vært veldig sterk og taklet ulykken kjempebra. Hun vil ikke ødelegge for meg heller. Syklisten skal bare forklare hvordan hun sykle denne dagen og hvordan hun følte. Hun skal ikke angripe meg da, type; han burde ha ligget mer til høyre etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Litt oppdatering.Etterforskeren var en meget snill og forståelsesfull dame. Hun så at jeg var nervøs fra starten, og trøstet meg at jeg var kun her som vitne og var overhodet ikke mistenkt for noe straffbart. Hun hadde på forhånd konfrontert med sine kolleger ift saken og de kom fram til slutt at jeg ikke var mistenkt for noe. Da fikk jeg beskjed om å ta det med ro. Hun mente at jeg ikke gjorde noe straffbart i det hele tatt etter avhøret. Så nå kommer hun etterhvert til å sende papirene til juristen som vil se på det. Hun sa også at hun vil skrive ned at hun og kollegene sine kom på at jeg ikke gjorde noe straffbart. Så det ser ut som det ordner seg. Og nei jeg angrep ikke syklisten under avhøret. Jeg skulle bare forklare kjøringen min og hvordan jeg følte. Bare som en påminnelse: Hyggelig snill dame som forstår deg er en velkjent avhørsteknikk. En kjenning ble avhørt av en slik dame i en helt annen sak. Han trodde alt gikk helt fin. Så kom tiltalen og rettsaken som han ikke trodde det kunne bli noe av, han ble frikjent men avhøret som det ble referert til var ikke slik han følte det da han satt og snakket med den #hyggelige" damen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yamazero Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2012 Bare som en påminnelse: Hyggelig snill dame som forstår deg er en velkjent avhørsteknikk. En kjenning ble avhørt av en slik dame i en helt annen sak. Han trodde alt gikk helt fin. Så kom tiltalen og rettsaken som han ikke trodde det kunne bli noe av, han ble frikjent men avhøret som det ble referert til var ikke slik han følte det da han satt og snakket med den #hyggelige" damen. Ja ser den! MEN etterforskeren er bare et menneske selv i den rollen. Hun har vel ikke lov å lyge og si at jeg er avhørt som vitne ( fordi det er forskjellige rettigheter når du er vitne, mistenkt eller sikte), og at hun sier jeg har ikke gjort noe straffbart etter avhøret. Hun prøvde bare å roe meg ned, fordi jeg begynte å forklare meg som jeg var mistenkt hehe. Da stoppet hun meg, og har gjentatt ganger sagt at jeg er her som vitne bare fordi jeg er ikke mistenkt for noe straffbart. Men igjen, jeg håper ikke dette var rent skuespill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Men om du blir tiltalt bruker de det du har forklart som vitne, kanskje hun fikk deg til å si noe du ikke burde sagt? Det kan nemlig hende at damen på sykkelen ikke sier hele sannheten i sin forklaring og da står du som svarteper med din snille forklaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yamazero Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2012 Jeg syns ikke hun prøvde å få meg til å si ting jeg ikke burde ha sagt. Jeg fortalte bare hvordan jeg kjørte den dagen, og hvordan jeg følte meg den dagen. Jeg syns det høres snodig ut hvis etterforskeren har manipulert meg på en måte. Hun kan ikke bare si at hun har konfrontert med kollegene på forhånd og konkludert at jeg var ikke mistenkt for noe straffbar... og i tillegg etter avhøret sier til meg uti fra det jeg sa, så har jeg ikke gjort noe straffbart men alt dette er bare tull? Nekter å tro at det er tilfelle. Jeg tviler sterkt at syklisten kommer til å lyge. Hun er ikke ute etter å straffe meg, heller at vi skal legge bak dette og se fremover. Noe jeg syns er veldig bra! Nok at hun fikk personskade, trengs ikke å påføre henne mer stress heller (uavhengig om hvem som er skyldig). Dette var rett og slett et kjedelig uhell. Jeg skal snakke med en advokat, kommunen tilbyr 30min gratis juridiske rådgivning. Greit å høre hva han mener i tilfelle jeg blir tiltalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 bra at du tar tak i saken og engasjerer deg det er et stort skritt i riktig retning. Tror nok det kjell Z3 sier er en enkeltstående tilfelle. Har vært i kontakt med politiet gjennom flere tilfeller gjennom jobb, fritid og som vitne i flere saker. Har selv blitt anmeldt en gang og den ble henlagt dagen etter når jeg var innom og ga forklaring, da snudde de hele saken rundt og anmeldte han som anmeldte meg for falsk forklaring og anmeldelse. Men som sagt, Alle politimenn som jeg har vært i kontakt med har aldri prøvd og lure meg eller vært falske mot meg, noen er så seriøse at man skulle tro de hadde forstoppelse mens andre oppfører seg normalt, men de vil alle fram til en løsning som er rettferdig. Hvis påkjørte legger all skyld på deg og avgir falsk forklaring vil du få flere sjangser til å forklare deg igjen, så dette er heller ikke noe å være redd for. Du har uansett reglene på din side i forhold til syklisten og hvis de prøver å legge skylden på deg kan du ta opp kampen, det vil aldri være nok bevis for å dømme deg til noe som helst av bøter/rulleblad/straff annet enn å godta skyld eller skylddeling / syklist får skyld. Man kan godt si at loven i norge er veldig stram og firkantet, men dette gir god rettsikkerhet og forhindrer at uskyldige blir uskyldig dømt, det må være overveldende bevis før man kan bli dømt for noe, og hvis man blir dømt for noe uten at det er tilstrekkelig bevis kan dette ankes vekk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yamazero Skrevet Juni 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2012 Tenkte eg skulle oppdatere litt her: Var i kontakt med en advokat, og forklarte saken. Vedkommende mente også at syklisten har vikeplikt. Men advokaten tok kontakt med politiet, og prøvde å få tak i etterforskeren. Hun var ikke på jobb, så de som tok imot tlf ( jobbr i UP) fikk sjekket i systemet anng saken. Og de sier at saken er blitt henlagt pga intet straffbar forhold funnet. Datert 05.06. Endelig! Advokaten skulle ringe igjen neste uke for å dobbelsjekke. Ser ut som det har endelig ordnet seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 Da fikk du endelig litt ro i kroppen igjen. Hehe. God sommer videre, og lykke til med utdannelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yamazero Skrevet Juni 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2012 Hehe ja;) Nå blir det lange dager til juli før eg får svar om jeg er kommet inn;D God sommer, og takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå