pedro Skrevet Mai 13, 2012 Skrevet Mai 13, 2012 Hei Har ett lite "problem" med min E34 525 iat. Siden i vår har jeg ved oppstart hatt problemer med at motoren går på fire eller fem de første to til tre sekundene. Så går den på alle 6. Dette problemet er størst på morgenen eller når det er kaldt. Det skjer ikke når motoeren er varm. Ble tatt storservice på den for 5000 siden med "alt". Kan det være ventiler som henger /ventil seter som er nedsotet? Bensinen jeg kjører på stort sett er fra Jet sin 95oktan. Før kjørte jeg noen tanker på Shells V Power, men sluttet da jeg ikke merket noe på effekt contra pris.(Mulig forbruket gikk litt ned?). Enkelte ganger i vår hvor det har vært veldig kaldt, har jeg også merket kraftig tikking, men dette varer ikke så lenge som tre sekunder. Husker ikke oljetype i farten, men regner med det er Motul. Noen som kan gi en peilepinn på hva som kan forårsake dette og ikke mist bli kvitt det? Er oljebytte rett rundt hjørnet da jeg aldri kjører over 5000 med mine biler før jeg bytter. Tikker helt forjævlig i maks tre sekunder Ingen tikking etter dette! Tips noen.
Nueva Skrevet Mai 16, 2012 Skrevet Mai 16, 2012 Hei Har ett lite "problem" med min E34 525 iat. Siden i vår har jeg ved oppstart hatt problemer med at motoren går på fire eller fem de første to til tre sekundene. Så går den på alle 6. Dette problemet er størst på morgenen eller når det er kaldt. Det skjer ikke når motoeren er varm. Ble tatt storservice på den for 5000 siden med "alt". Kan det være ventiler som henger /ventil seter som er nedsotet? Bensinen jeg kjører på stort sett er fra Jet sin 95oktan. Før kjørte jeg noen tanker på Shells V Power, men sluttet da jeg ikke merket noe på effekt contra pris.(Mulig forbruket gikk litt ned?). Enkelte ganger i vår hvor det har vært veldig kaldt, har jeg også merket kraftig tikking, men dette varer ikke så lenge som tre sekunder. Husker ikke oljetype i farten, men regner med det er Motul. Noen som kan gi en peilepinn på hva som kan forårsake dette og ikke mist bli kvitt det? Er oljebytte rett rundt gjørnet da jeg aldri kjører over 5000 med mine biler før jeg bytter. Tikker helt forjævlig i maks tre sekunder Ingen tikking etter dette! Tips noen. Bytt tennpluggene - evt. ta ut dysene og rengjør de (skift også o-ringene rundt dysene samtidig)
pedro Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Skrevet Mai 16, 2012 Får kjøpe tennplugger på fredag da, men tikkingen forklares vel ikke av plugger! Merket en liten oppgang på forbruket etter vinteren, men det er variabelt. Kan også være automaten som krangler. Har lagt merke til at den av og til driver å girer opp og ned på flater i 100 120 med litt stigning. Skal samtidig kjøre en dyserens på den for å se om det hjelper på start og forbruk. Tar det og oljebytte samtidig. P
pedro Skrevet Juli 15, 2012 Forfatter Skrevet Juli 15, 2012 Olje/filter, plugger og luftfilter byttet. Gjevn og fin gange nå. Ikke noe annet enn litt lyd akkurat i oppstart. Null ved lunken motor. Var nok utslitte plugger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå