Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken bakstilling bruker du? Ser du har 4 bolt foran, så regner med du har det bak og. Hva med slissa og borra 325 skiver, og noen gode bremseklosser? Er vel nesten det billigste du kan ha, og bremser godt nok til å ha bak.

Skrevet

Takk for tips!:) usikker på hva det lander på gitt :)

Bruker vanlig bakstilling ja.. Har vurdert andre klosser og slissa/borra skiver, men nå har jeg brukt så mye tid og energi på den bilen her at jeg gjerne vil ha noe som er litt råere :)

Ha forresten i dag lagd alu-plate til passasjersiden, mangler bare litt grip tape så håper jeg det blir greit :)

Skrevet
Noen som har tips til hva jeg kan gjøre med bremsene bak? Er på utkik etter noe jeg kan bruke, som bremser bra, er ikke intr. I monsterbremser, og ikke svindyrt heller :) noen som har et godt tips?

Hvorfor ikke M3 E36 bremser? De er veldig bra og kan kjøpes billig brukt. Sett feks på ferrodo klosser ds2500/3000, da biter de skikkelig.

Du skal vel også ha hydr brekk, så du slipper å tenke på håndbremse-skoa.

Skikkelig rå denne bilen :twisted:

Skrevet
Takk for det :) husker det vet du :) håper den har kommet til nytte :)

Er en mulighet det, mye bremser til en billig penge :)

Kommer en liten update nå fra i kveld :)

Har lagt på folie på fremoverstreberne, slik at det ikke skal bli riper, ble greit, pynter litt opp:) også har jeg forsket litt på bensinsystem, er ikke kommet så veldig langt der, har jo en del å gjøre først..

Har fått satt på bakdemperne, mangler bare camberkit fra USA nå, så skal bakstillinga opp også :)

Her er et bilde av nesten ferdigstilt fotplate på høyre side, mangler bare griptapen.

8e62qmfnv8oychcevvjy.jpg

Dreneringsplugg i bagasjerrommet.

14vprd0zpnmovpfln2r4.jpg

msxhdu2uusw9i01uz4w6.jpg

fmicufhmi75wakbfyspq.jpg

s1kzgkp4lh81chubk9u4.jpg

du8kgxmpbin3orbxqe27.jpg

Skrevet

Så utrolig tøft! Jeg blir målløs, digger at du har så mange løsninger på ting som egentlig ikke er ''nødvendig'' om du skjønner meg :D Det virker som du tenker på ALT , og det er bra! Men får jeg komme med ett forslag? (a) Lakkere de to klemmene på rattstammen svart? :D

Skrevet
Så utrolig tøft! Jeg blir målløs, digger at du har så mange løsninger på ting som egentlig ikke er ''nødvendig'' om du skjønner meg :D Det virker som du tenker på ALT , og det er bra! Men får jeg komme med ett forslag? (a) Lakkere de to klemmene på rattstammen svart? :D

Veldig hyggelig å høre! :) takk for det, er som jeg har skrevet før her, detaljer er noe jeg interesserer meg veldig for :) angående de klemmene er jeg helt enig i at de ikke bør være grønne, men er redd det skal flasse fort hvis de lakkeres, så planen er å bytte de ut med samme bare i aluminium :)

Skrevet

Veldig hyggelig å høre! :) takk for det, er som jeg har skrevet før her, detaljer er noe jeg interesserer meg veldig for :) angående de klemmene er jeg helt enig i at de ikke bør være grønne, men er redd det skal flasse fort hvis de lakkeres, så planen er å bytte de ut med samme bare i aluminium :)

Det er også en mulighet :D Artig at du lager så stor tunell for en M20 motor også, blir jo drøm å skru girkasse med den tunellen der :D

Mvh

Håkon

Skrevet

Eg synst faktisk ikkje det er noko kjekt når du holde på med den finishen der, det blei plutsleg lite vits for meg å oppdatere :P

Om eg tør spørre, kva gjer du vist du total vraka denne på eit treff? :P

Skrevet
Artig at du lager så stor tunell for en M20 motor også, blir jo drøm å skru girkasse med den tunellen der :D

Mvh

Håkon

Det er jo for å ha plass til større motor som på sikt skal inn..

*Hint, hint til trådstarter* :wink:

Skrevet
Artig at du lager så stor tunell for en M20 motor også, blir jo drøm å skru girkasse med den tunellen der :D

Mvh

Håkon

Tenkte å spørre om det var plana faktisk :D Men uansett, en M20 er fortsatt en artig motor med mye potensiale, å lettskrudd, og en forholdsvis billig turbomotor å vedlikeholde, så skjønner gått at han velger denne jeg , gjør ikke prosjektet noe dårligere, når det er så gjennomført :P

Skrevet

Det er også en mulighet :D Artig at du lager så stor tunell for en M20 motor også, blir jo drøm å skru girkasse med den tunellen der :D

Mvh

Håkon

Ja tunnelen er stor den, og det er godt p ha god plass :) alt skal jo inni der, eksos, og på sikt vannrør da det blir radiator bak ved neste motorprosjekt :)

Eg synst faktisk ikkje det er noko kjekt når du holde på med den finishen der, det blei plutsleg lite vits for meg å oppdatere :P

Om eg tør spørre, kva gjer du vist du total vraka denne på eit treff? :P

Jeg syns det er veldig kjekt at du legger ut oppdateringer :) gleder meg til å lese de hver gang det er oppdatert :)

Om bilen vrakes så er det jo surt, ligger mange timer i denne nå :) men det eneste riktige er vel å bygge ny da :):)

Mvh

Håkon

Det stemmer :) m20'n er på en måte en "ventemotor" :) planen er å putte nedi noe annet etterhvert, men det koster å bygge bil, og bestemte meg da for å bruke m20n inntil en ny motor kan puttes nedi :)

Mvh

Håkon

Tenkte å spørre om det var plana faktisk :D Men uansett, en M20 er fortsatt en artig motor med mye potensiale, å lettskrudd, og en forholdsvis billig turbomotor å vedlikeholde, så skjønner gått at han velger denne jeg , gjør ikke prosjektet noe dårligere, når det er så gjennomført :P

M20n er en veldig fin motor , med fin lyd :) planen er nok etterhvert å få nedi en motor som har litt flere sylindre med litt overladning, men det blir ikke på en stund enda, da dette prosjektet har kostet litt mer og tatt litt mer tid enn hva som egentlig var planlagt :)

Må bare si at det er kjempekjekt å få tilbakemeldinger på hva man gjør! Blir mye morsommere å ta seg tid til å legge det ut her da :)

Skrevet

De klemmene får du jo i svart.

Hvilken diameter er det du har? Jeg kan se om jeg finner noen svarte her på jobb...

Fremdeles må jeg få berømme deg for nydelig arbeid. Du har mye flotte deler - for all del, jeg ser det, men blikkfanget mitt havnet på en deilig detalj: Dekselet over bensintanken... Om det er nytt eller opplakkert vet jeg ikke, men det ser nytt ut med nye skruer. Nydelig detalj...

Thumbs up!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...