Gå til innhold

Motorolje Bmw 318i E90 N43 2008 Mod Bensin? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia :D jeg har en 318i E90 N43 2008 mod bensin og jeg bare lurte på hvilken motorolje jeg skal bruke?

Jeg ringte inn til bavaria og han anbefalte at jeg skulle bruke Castrol Slx 0W-30 LL04 long life olje :mrgreen:

Men så sier noen til meg at denne olja som han anbefalte brukes på dieselmotorer med partikkelfilter? er dette korrekt? :o

Hvilken Viscositet/motoroljetype/kvalitet skal jeg bruke? jeg er litt i tvil :P

jeg sjekket ut oljevelger'n på mobil1 websiden (Sjekk link nedenfor) kan jeg bruke denne? ^.^ eller anbefales det ikke?

http://www.mobil.no/Norway-Norwegian-LC ... ector.aspx

Jeg håper jeg kan bruke Mobil1 full syntetisk 0W-30 eller 5W-30 P.G.A jeg betaler 65,- kr innkjøpspris for liter'n også castrol olja koster 290,- kr liter'n :D

Hva mener dere? :)

Setter pris på et raskt svar :D:D:D

Skrevet

Stemmer viskositeten og sertifiseringen overens med oljen anbefalt til motoren din som oppgitt i smøretabellen online/instruksjonsboken, så er det ingen problem å bruke mobil1 olje fremfor castrol :)

Skrevet

Har sett litt på dette, det stemmer at Castrol Slx 0W-30 LL04 brukes på diesel, men brukes også på bensin. I tabellen til Castrol så skal denne motoren ha EDGE/SLX (FST) 0W-30 eller 5W-30. Om du skal bruke 0 olje kontra 5 olje er litt avhengig hvor du bor, jeg personlig velger 0W-30.

Om du skal bruke Mobil 1 eller Castrol må bli opp til deg, jeg har kommet til å bruke den oljen som har vært på motoren tidligere, ikke bytte merke. Ellers så er 0W-30 oljen til Mobil 1 meget bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...