Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på tyskoversettelsen at den F11 520 jeg har bestilt er 6 trinns automat. Ikke det at jeg bryr meg nevneverdig da jeg har fått mye bil for pengen, men trodde automatkassa i F11 kun ble levert med 8 trinns, men her tar jeg vel feil? Bil produsert september 2010

Skrevet

F10/F11 ble levert med 6 trinns automat, viss ikke du bestilte sportsautomaten med 8 gir. Hva som er tilfelle for den nye modellrekka for 2012, vet jeg ikke.

De som påstår at alle F11 ble levert med 8 trins kasse tar feil. Helt utrolig så mange som skriver ting de ikke har peiling på her på forumet.

Vet en ikke svaret, så svarer man ikke. Eller i det minste skriver at en ikke vet.

Skrevet
F10/F11 ble levert med 6 trinns automat, viss ikke du bestilte sportsautomaten med 8 gir. Hva som er tilfelle for den nye modellrekka for 2012, vet jeg ikke.

De som påstår at alle F11 ble levert med 8 trins kasse tar feil. Helt utrolig så mange som skriver ting de ikke har peiling på her på forumet.

Vet en ikke svaret, så svarer man ikke. Eller i det minste skriver at en ikke vet.

Takker for fyldig svar.

Kunne man få 6trinns og 8trinns om hverandre, eller var det bare sportsgirkassen som var 8trinns?

Ellers, er tror dere den 6trinns kassen er grei? (Min første BMW)

Skrevet

6 trinns kassen fungerer helt fint den. Hovedgrunnen til at flere merker går over til mer gir, er at motoren da vil arbeide i et så lavt turtal som mulig. Og dermed lavere utslipp.

Gamle amerikanere hadde bare 3 gir, og gikk veldig bra. Men brukte fort 2-3 liter på milen.

Selv har jeg 6 trinns kasse. Og den arbeider på et veldig smalt turtals register. Noe som gjør at motoren sotes ned innvendig. På 8 trinns kassen regner jeg med at bilen blir enda mer "daukjørt". Og dermed mer nedsotet.

Noe bilprodusentene gir blaffen i. Bare de klarer utslipskravene når de er nye.

Et godt råd for diesel biler, er å sette automaten i sportsmodus, og kjøre den skikkelig ut på turtallet noen ganger.

Skrevet

Ingen F10/11 er levert med 6-tr automat. Kun 8-tr enten som vanlig eller sportsautomat. 6- tr er manuell. F10 ble jo produsert fra mars 2010. Min 520dA er produsert i sept 2010 som en av de første etter ferien, som 2011 mod. Jeg har aldri sett noe sted at F10/11 er levert med 6-tr automat.

Skrevet

Haha.

Hvorfor skriver du ikke at du IKKE VET når du faktisk ikke vet?

205 kassen og 2TB kassen er eksakt samme girkasse, med unntak av programering, annen girspak samt at de putter på girhendler på rattet. Samme 8-trinns kasse i begge!

:applause:

Skrevet

Forvirrelsen er total... :)

Så da må det være snakk om skrivefeil om det er skrevet 6 trinns? Tenker da på finn annonsen ovenfor og det som sto på mobile24 i mitt tilfelle?

Setter stor pris på endelig svar her!

Skrevet

skrivefeil ja. Eller uvitenhet blant den som har lagt ut annonsen.

Fra første utgave av utstyrslisten på F10

"205 Automatgir med Steptronic X X X O O X X X O

8-trinns automatgirkasse med Steptronic (Merk: Mer komfortorientert enn 2TB 'Sportsautomatgir')"

Skrevet

Stol på Silverboy her du. Castro bør nok lese leksene sine, og kanskje utvise en litt større grad av ydmykhet.

Jeg har sportskassen i min F11, og turtallet den legger inn de ulike girene avhenger av pådrag og kjørestil. Kassen er vel adaptiv også, slik at den tilpasser seg din kjørestil. Dette kan sikkert Silverboy mer om. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...