Gå til innhold

Mistet lappen....

pulsev3
 Share

Anbefalte innlegg

Hei jeg mistet lappen for drøy 3 ukers tid.... Polititet kjørte bak meg med parklys klokken 3 om natten og tok gjennomsnitts måling på meg, da jeg ble stoppet viste de meg verken måling eller hadde video av meg kjøre pluss at de kjørte med parklys om natten og de sa at de hadde fått en sånn ca måling på meg 122 km/h i 80 sonen! Jeg skal i retten 31. mai men har jeg noen fordeler i og med at de brøt mangen regler? Er det håp for meg om å få lappen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de har brukt eget speedometer til å måle deg med, så er det et stort fratrekk de skal bruke.

Husker ikke hvor mye, men tror det er 5 eller 7 % av hastigheten på speedometeret.

I tillegg skal speedometeret være kalibrert for mindre enn så og så lang tid siden.

Var du lur, så samtykket du ikke i beslaget. Da har de tre uker på seg til å opprette sak og trekke deg for retten.

Samtykket du har de all verdens tid på seg.

Jeg har lite peiling på dette, men hvis du søker på nettet finner du mye informasjon om temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring en jurist. Det er fort verdt en times konsultasjon. Legg ALLE fakta på bordet. Ikke lyv for en som skal rådgi deg (sier ikke at du er en løgner, men mange folk holder tilbake viktig informasjon).

Han fyren som rygget på motorveien med en Caravelle motsatte seg å miste lappen og slipper unna med en avskiltning og en bot.

At politiet bryter loven har ingenting å si forresten. Men om det at de brukte parklys kan trekke måling/dømmekraften i forhold til forholdene i tvil er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...