Gå til innhold

Bmw e39 520 , god førstebil ?

Bmw TJ
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

E39 520 er en flott førstebil! Personlig syns eg det er masse foringer i understellet som trenger skift nå og då men det er vel sånn på de fleste biler? ;) sjekk også opp for rust på vanlige plasser. Ellers er de gode biler å kjøre og med rett hold varer de lenge, er hvertfall mitt inntrykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 520 er en flott førstebil! Personlig syns eg det er masse foringer i understellet som trenger skift nå og då men det er vel sånn på de fleste biler? ;) sjekk også opp for rust på vanlige plasser. Ellers er de gode biler å kjøre og med rett hold varer de lenge, er hvertfall mitt inntrykk :)

Flott , takker for svar. ser nok ut som det blir E39 på meg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 523ia og er strålende fornøyd med den, tror nokk ikke diselen er noen dårlig bil det heller rimelig i drift er dem også noe som også sikkert er greit på en førstebil , hadde driti i hva faren din hadde syntes og kjøpt det du selv liker , innen rimelighetens grenser da såklart. Lykke til med valget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 523ia og er strålende fornøyd med den, tror nokk ikke diselen er noen dårlig bil det heller rimelig i drift er dem også noe som også sikkert er greit på en førstebil , hadde driti i hva faren din hadde syntes og kjøpt det du selv liker , innen rimelighetens grenser da såklart. Lykke til med valget

:) takk for svar :)

har vurdert 523 også men tenker den bruker litt mer bensin en 520. tror diselen er gode biler ja :) men elsker 6`er lyden.

Hehee , jeg gjør på en måte det , men han må vel få sagt sitt han også selv om jeg ikke alltid hører på det :D

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vurdert 523 også men tenker den bruker litt mer bensin en 520. tror diselen er gode biler ja :) men elsker 6`er lyden.

Hehee , jeg gjør på en måte det , men han må vel få sagt sitt han også selv om jeg ikke alltid hører på det :D

Har selv kjøpt meg E39 som førstegangsbil, det er en forholdsvis ''rimelig'' bil, koster selvfølgelig noen lapper men det er så absolutt verd de pengene!

Har selv prøvekjørt 520'en og må si at jeg syntes den ble litt ''daff''. Til vanlig kjøring osv så er det ikke noe du merker stort men jeg følte at det var naturlig at når du først skal ha en 6-sylindra BMW så ''burde'' man nesten ha 2,5literen. Da jeg fant en litt stilig 523 så slo jeg likeså godt til og kjøpte den, og angrer ikke ett sekund!

Du får mye luksus og kjørekomfort for pengene, prøv og finn en bil med litt utstyr og ikke en som er reinspikka for utstyr. Er ikke så dumt og prøve både en 520 og 523 eller 525 og kjenne forskjellen på bilene så merker du nok forskjellen. Koster selvfølgelig litt mer i drivstoff men er ikke så alt for mange kronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjøpt meg E39 som førstegangsbil, det er en forholdsvis ''rimelig'' bil, koster selvfølgelig noen lapper men det er så absolutt verd de pengene!

Har selv prøvekjørt 520'en og må si at jeg syntes den ble litt ''daff''. Til vanlig kjøring osv så er det ikke noe du merker stort men jeg følte at det var naturlig at når du først skal ha en 6-sylindra BMW så ''burde'' man nesten ha 2,5literen. Da jeg fant en litt stilig 523 så slo jeg likeså godt til og kjøpte den, og angrer ikke ett sekund!

Du får mye luksus og kjørekomfort for pengene, prøv og finn en bil med litt utstyr og ikke en som er reinspikka for utstyr. Er ikke så dumt og prøve både en 520 og 523 eller 525 og kjenne forskjellen på bilene så merker du nok forskjellen. Koster selvfølgelig litt mer i drivstoff men er ikke så alt for mange kronene.

:) se der ja , godt med litt innspill :)

Nå har jo jeg ikke prøve kjørt bilen enda , ( på fredag ) men skal kjenne litt på hvordan den føles osv , Ser den med 2.5 litern skal eventuelt prøve kjøre en sånn også bare for å sammenligne :) Har jo seff lyst på en bil med litt utstyr , vet det kan bli mange lapper men bedre å betale litt mer enn å ha en bil uten noe utstyr osv.

Ang bensin så er jeg forbredt på å betale litt mer dersom 525 føles litt mer levende , men tror også at det har mye å si på hvordan man kjører.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke glemme at 523 er en del lapper mer i forsikring. Kunne selv tenkt meg en 523, men 520en fungerer ypperlig som E6-cruiser. På langkjøring har jeg fått den ned i respektable 0,79l/mil. Det som er med 520 er at det er veldig lite dreiemoment i den, så man må piske den opp i drøyt 4000 RPM før den våkner skikkelig. Men som Simentp sier så kan det være lurt å prøvekjøre litt forskjellige biler før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke glemme at 523 er en del lapper mer i forsikring. Kunne selv tenkt meg en 523, men 520en fungerer ypperlig som E6-cruiser. På langkjøring har jeg fått den ned i respektable 0,79l/mil. Det som er med 520 er at det er veldig lite dreiemoment i den, så man må piske den opp i drøyt 4000 RPM før den våkner skikkelig. Men som Simentp sier så kan det være lurt å prøvekjøre litt forskjellige biler før du bestemmer deg.

Huff ja det var det med forsikring ja :(

Er ikke noe tvil i at 520 er en cruiser og det er det jeg skal bruke den til også :) tror 520 dekker mitt behov nå , men som sagt skal prøvekjøre en 523 også.

oii det er jo kjempe bra , tror dette overbeviser pappa nå hahah :D

Det at den kan virke litt daff er jo en vane sak tenker jeg , tror man må bli kjent med motoren å lære å ``bruke `` den

Er jo litt sånn med turbo biler også da , våkner ikke før man får den litt høyt opp i turtall.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting jeg anbefaler deg da, det er og ikke kjøpe første og den du tror er best, bruk heller litt tid på det og finne en bil du liker :)

er 17 selv, straks 18.. og jeg lette etter bil i 1 år før jeg kjøpte, nå kan du jo ikke vente så lenge såklart :) men prøv og finn en du liker og føler deg komfortabel med, husk.. du skal jo bruke den hver dag! ;) og ville heller kjøpt en 523 som det er litt mer sprut i, har sittet på med en sånn og de går ikke så dårlig :) er verdt de ekstra kronene i fuel kan man si :) har selv 4l V8 så kjenner til det at det bruker bensin! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...