Sortodden Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 Har en 96 318tds. For en uke siden var jeg ute og kjørte og plutselig begynte bilen og lage en forferdelig raklelyd og den mistet omtrent all kraft. Det kom også litt røyk. I dag har jeg tatt av plastdekslene i motoren og toppdekselet, men kunne ikke se noe som var ødelagt. Turboen ser og kjennes helt ok ut. Den starter med en gang, men går ikke som den skal. Motoren rister og mye mer enn vanlig. Har godt omtrent 300´... Og hva heter motoren som sitter i min bil? Hjelp........... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sortodden Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2012 Ingen som vet? I dag har jeg tatt av innsuget og sett på ventilene. De tre fremste ser fine ut. den fjerde syns vi ser litt bøyd ut, men det er mulig vi blir lurt. rett over toppen på hodet på den fjerde ventilen ser vi en "blå" ring. ser ut som det har vært varmt. Men vi kommer jo ikke lenger. er det ingen som vet? Kan den ha kubbet overet hakk på kjedet når det er så stram Håper på et svar her. Jeg kan ingenting om motor. Kan dette være en easyfix så vil jeg fikse det, hvis ikke går bilen til høggern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sortodden Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 Hadde vært fint om noen kunne komme med tips da bilen ikke er kjørbar. Har ikke råd til og levere den på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yahoo Skrevet Juni 17, 2012 Share Skrevet Juni 17, 2012 Ta av toppdekslet for å se om du ser noe kraftig varmgang på ventilene der da? Hvordan klakkelyd er det? Starter den ikke i det hele tatt? Kan det være at den har hoppet over en tann på kjedet fordi den er blitt for slakk? Det kom også litt røyk Hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yahoo Skrevet Juni 17, 2012 Share Skrevet Juni 17, 2012 Og btw så har du en M41D17 om jeg ikke tar helt feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juni 17, 2012 Share Skrevet Juni 17, 2012 Hei! Samme skjedde med min 318tds! Viser seg at kjedet strekker seg eller noe. Jeg fant en bytte motor, ble enklest for min del hvertfall. Denne motoren er visst 56% lik sekser-dieselen, men ikke i nærheten så slitesterk, jeg vraka ventilene mine på kmstand 225000km sorry kompis, men denne motortypen egner seg best som lodd på havbunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sortodden Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 Takker for svar! Det kom røyk fra området der turboen sitter, men selve turboen er ok, så vet ikke hvor røyken kommer fra. Har tatt av toppdekselet og sjekka ventiler, men jeg kan ikke noe om dette så jeg vet ikke helt hva jeg skulle se etter. Toket bilde av den ventilen jeg syns så værst ut. Klarer ikke bestemme meg for om den er bøyd eller om det er synsbedrag. Der ser det ut som det har vært litt varmt. Se bildet. http://db.tt/I0AT6dgI Kjedet kjennes stramt ut, men har fått høre av en mekaniker at jeg kan ha kjent på "feil" side av strammeren, så det kunne være slapt på andre siden. Har byttet motoren gang allerede, så er rimelig lei. Veldig dårlige motorer dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sortodden Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yahoo Skrevet Juni 17, 2012 Share Skrevet Juni 17, 2012 Synes det ser ut som ventilen er bøyd jeg. Nederst ved tallerkenen. Og det forklarer jo også kaklelyd og røyk (som kommer forbi ventilen) og at den ikke går godt Men er bare en teori/forslag da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sortodden Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 Det høres ut som en god teori... kjipt med lån på den. Får selge brukbare deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juni 17, 2012 Share Skrevet Juni 17, 2012 Synes det ser ut som ventilen er bøyd jeg. Nederst ved tallerkenen.Og det forklarer jo også kaklelyd og røyk (som kommer forbi ventilen) og at den ikke går godt Men er bare en teori/forslag da.. Stemmer godt det, man ser deformeringa nederst. Nok det til at den ikke åpner/lukker skikkelig. Mine ventiler var betydelig mer bøyde en dette! Man kunne sikkert se røykutviklinga fra månen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juni 17, 2012 Share Skrevet Juni 17, 2012 Hm, hva med å få taki en 325 tds motor? Bremser osv så har du hvertfall en motor du aldri trenger å bytte igjen:) Litt slit med godkjenning kanskje. Med mindre du kjører til steinkjær, hørt at de er medgjørlige! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sortodden Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 Hm, hva med å få taki en 325 tds motor? Bremser osv så har du hvertfall en motor du aldri trenger å bytte igjen:) Litt slit med godkjenning kanskje. Med mindre du kjører til steinkjær, hørt at de er medgjørlige! Med lite penger og lite kunnskap blir nok ikke det aktuelt. Da blir det heller delesalg. Får vel ikke godkjent heller mtp vekt mener jeg ogha hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juni 17, 2012 Share Skrevet Juni 17, 2012 Enklest det ja! Kjedelig å lære på den dyre å tunge måten. Men, nu vet vi at 318 tds ikke er noe å samle på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sortodden Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 Ja, det er bare søppel. Da dukker det nok opp en salgstråd etterhvert. Takk for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå