Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har et forhåpentligvis lite problem med BMW'n min.. I det siste har den rett og slett begynt å drukne ved gass-pådrag.. Hvis jeg starter bilen nå, kjører i 10-15 min f.eks til butikken (funker helt fint da), stopper den går inn og whatever, og skal kjøre igjen etterpå, så høres det ut som den virkelig drukner hvis jeg gir på. Dette føles skikkelig ille da den har en tendens til å være slik ganske lenge, før den plutselig blir bra igjen. Har ikke dette problemet hvis den står over natta (er kald når jeg kjører) eller ikke stopper den i det hele tatt for så å starte den igjen, men bare når jeg stopper den for et par minutter.

Det skjer som oftest når jeg prøver å gi litt gass. Gir jeg bånn gass, så "drukner" den eller slokner først, for så å PLUTSELIG komme igjen, altså rykk og napp..

Hadde samme problemet før, men da var den slik hele tiden, bytta plugger (en måned siden kanskje, hvor det ble bra igjen), så tror ikke det er pluggene, kan det være bensinfilteret? Har ikke gjort noe motormessig med bilen. Er jævlig irriterende å ha det slik..

Takker på forhånd for alle svar! :)

• 5 months later...
Skrevet

Tja, jeg hadde jo egentlig fiksa dette problemet, eller det fiksa seg selv (??....), men nå har det altså begynt igjen, og nå går den noe så inni helvette ujevnt. Det er ikke pluggene (de er fine), ikke lambda, kjørt diagnose når den var på service sist (noen mnd siden). Fatter ikke hva det kan være.

Har lagt ut to filmer på youtuben slik at dere kan høre hva jeg mener (der jeg sitter inni bila hører dere hva jeg mener med at den drukner når jeg gir på gass), når den nesten dør ut så har jeg ikke foten i nærheten av gasspedalen..

går ujevnt som dere hører, rører ikke gassen

rører gassen etter at brekket er på.

Skjønner ikke hva dette er for noe..

Skrevet

Høres ut som noe sykt med tenningsbank feil inni motoren. Skjekka coilene for rust/olje/skadet? Luftmengde sensoren kan det vere noe feil med, huff.

Lenge siden du skiftet olje forresten?

Skrevet

Sjekk om det er coilene som Sturmtiger sier. Det du kan gjøre er å koble av og på en om gangen mens motor står å går. I det du kobler den på igjen så skal du høre at bilen endrer turtall. Hvis ikke så er mest sannsynelig en eller flere coil deffekt.

Høres ut som den ikke går på alle syl. Men er i værtfall et sted å begynne.. Vet bare at coilene på disse bmwene er en svakhet

Skrevet

Er ca en mnd siden oljen ble skifta, vanlig service (olje, filter div..), Luftmengdesensoren skal være ok (sjekka for ikke så lenge siden). (Jeg er en smule noob når det kommer til bil iallefall motor, så sorry for teite spm), men at den ikke går på alle sylinderne, det er MULIGENS pga coilene, er det ikke?

Skrevet

tja, er litt vanskelig å si egentlig.. Vært ute nå å sjekka... virka som det varierte litt hvilken coil som IKKE endra turtallet (nå går den forferdelig ujevnt fra før av da), men virka som om det var en eller flere som ikke var helt bra.. men kan ikke si om sikkert at dette er årsaken. Men det virker litt som om det er en coil som er helt ut på tur, var i allefall en coil jeg tok ut hvor turtallet ikke endra seg noe merkbart..

Skrevet

Ligger noen billige brukte coiler på gsbildeler.no nå, kunne vert lurt å begynne med å skifte coilene nå.

Hvis det ikke er de, så har du en hovedmistenkt mindre. Andre ting jeg kommer på kan være; bensinpumpen, tennhettene, rotor, luftmassemåler sensor og fuelrailen som er defekt.

Skrevet

Var å sjekka igjen.. Var to coiler som utmerka seg.. så får vel kjøpe coiler ellerno.. Skal skrive ned på sjekklisten... luftmassemåleren er det ikke (sjekka når jeg var ute nå) Skal få sjekka de andre tingene så fort jeg kan! Takker for hjelpa til nå! Gjerne kom med mer, trenger all den hjelp jeg kan få!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...