Gå til innhold

Ba9s med LED i AE e39 funker dårlig

ls44mm
 Share

Anbefalte innlegg

PS, vet ikke om de trekker for mye strøm, men jeg tenker av en eller an grunn at den ikke får nok volt, ikke watt. F eks så bruker xenon 25000 volt, det er det de trenger. Kanskje led pæra trenger ihvertfall 12.8 for å tenne? Den funker jo rett fra en 12v bat med 12.8 på volt meter...

Skjønner ingenting jeg. Har googlet det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, pæren skal normalt lyse selv om den kun får 10 volt også.

Så ikke med en gang at det var en ba9s-pære, så en kan ikke snu sokkelen på denne.

Lyser den når du har + på tappen eller sokkelen?

Den skal lyse når du har + på tappen. Hvis det er motsatt er det feil pære du har.

Jeg er iallefall rimelig sikker på at det er + på tapp og jord på 'sokkelhuset'.

edit: Leste gjennom det du har skrevet en gang til, og tør tippe på at du har byttet om ledningene som går inn på sokkelen til pæren.

Disse må da byttes om siden LED-pærer er retningsbestemt. Canbus-adapteret er mest trolig ikke retningsbestem, så bilen 'ser' LED-pæren selv om den ikke lyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se om jeg husker riktig. Jeg "satt" pæra på pluss og la ledning fra - til "siden" av pæra...

Er det ikke riktig da? Minus på sokkelhuset, og tappen stod bokstaveligtalt på +...

De ledningene som går til AE har farge gul/blå og brun. Gul/blå er vell minus og brun pluss? Fordi de er num 1 og 2. Husker ikke akk nå hvem er hvem, men jeg feilsøkte ihvertfall med riktg +/- og tilsvarende tall på selve pære holderen også...

Hm...... Funky det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, var akk som du sa rekorden! Fikk det til å funke. Men siden de pærene har lysdioder på sidene og ikke rett fram så lyste de utrolig dårlig. Bare droppe den tanken. Men jakten på mere gul farget AE forsetter, så da legger jeg ut erfaringer her. Så kan den som evnt bruker søke knapp ungå en felle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få bedre spredning og muligens noe bedre lys, men noen aha-opplevelse blir det nok ikke.

Selv liker jeg best at det er hvitt lys i ringene, men smaken er jo som baken.

Det er sikkert noen andre innpå forumet som har funnet noen LED-pærer med mer riktig farge enn oransj og med brukbar lysstyrke som kan hjelpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...