Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart tid for EU godkjenning av bilen og har hatt et lite hull i kanalen etter at forrige eier klarte å jekke feil og knuste gjennom med jekken. Hullet er ikke sveiset. Men lappet igjen ved hjelp av popnagling av en stålplate + sikaflex for å få det tett frem til jeg får sveiset det. Det er ikke synlig fra andre steder enn under bilen og er ikke så veldig lett å oppdage.

Kanaler er vel ikke bærende konstruksjon, så hvorfor får man mangel på disse egentlig? Har sett nok av biler med ihjelrustet bagasjerom/skjermer osv som går gjennom fint, men mistenker at kanalen vil få toerfeil.

Noen som vet hva som gjør at man kan få kanal 2'er i EU kontroll og hvilke kriterier som må møtes for å bestå?

Skrevet

Kanaler er bærende konstruksjon. Enkelte biler har separat ramme som er bærende, da kan kanalene være kjeks og man få godkjent det. F.eks Toyota Hilux.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...