Gå til innhold

E39 523i senkesett

thomashansen92
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kjøpte meg nettopp en 96'mod E39 523i med 50mm senkesett foran og bak.

Men tydeligvis så er den mer lavere bak enn framme, skulle vært motsatt! Kan det ha noe med at det er forskjell på hjulbuene?

Er også nylig byttet dempere fra den forrige eieren, så det har vel noe med det å gjøre?

Isåfall, likte senken bak veldig godt så hvor mye bør jeg evt senke framme for å få likedan senk? :-)

0kk3zrc7vklten5zqw8c.jpg

0xo2kxndp96qxjcdwedm.jpg

kv2zxm64lffpdi6rwe9p.jpg

jaavh0c2s6su00lt7gmj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, kan umulig være 50mm foran. Har montert flere 50mm sett foran, og de har alle blitt mye lavere enn denne.

Bytta han kun dempere foran og ikke bak? Kan ha litt å si, men ikke såpass mye.

Om du vil beholde settet, kan du kompansere med senkeskåler foran. De pleier som regel å senke mellom 10 til 15mm ekstra. Event. justerbare tårnlager og, de gir rundt 20 - 30mm ekstra som regel til E39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til hvor man får kjøpt slike senkeskåler eller justerbare tårnlager?

Har orginale bmw dempere og fjærer (M-Tech?) på min og den ser rimelig identisk ut som denne.

Har vurdert å montere 30mm eller 50mm senkefjærer kun foran,men siden jeg ikke er helt sikker på om det virkelig er M-fjærer på den skulle jeg helst ha fått målt kjørehøyden(fra skjermkant til asfalt) på en bil med 30 eller 50mm senk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fort gjort å ikke få demperne foran ordentlig i spor. Dette kan utgjøre stor forskjell på høyden.

1. Jekk opp bilen.

2. Ta av hjulet.

3. Plasser en annen jekk under bærekula for å holde demperen på plass.

4. Løsne gjennomgangsbolten bolten som holder demperen fast.

5. Vri litt forsiktig på demperen for å kontrollere at den er skikkelig på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...