Haukefer Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 Hei, har eit problem med starting av e38'n. Når den er helt kald så startet den ganske fint, da tar starteren tak med en gang som regel, men når den er varm så må jeg kanskje prøve 15-20 ganger før den tar sjikkelig tak og starter. Igår holdt jeg på i 15 min for å få start på dritet... Innslaget som er gåent? Tenker siden den tar litt tak i begynnelsen, men ikke nok til å starte den. trodde vist innslaget var gåent at den ikke tok tak i det hele..
nimitz Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 Du kan jo først prøve og smøre akslingen som innslags tannhjulet løper på.
2000Touring Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Det er som nevnt innslaget som er problemet, men er usikker på om smøring av akselen vil gi noe særlig virkning. Har med godt resultat plukket fra hverandre eldre startere og gjort rent og satt sammen igjen, for at den igjen skal virke noen år. Jeg for min del hadde bare byttet starteren.
Haukefer Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Skrevet Mai 24, 2012 Er vell ikke noe problem å bytte? Får ta turen på bilopphøggeriet idag å se om di har noe liggenes der
2000Touring Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Nei, ikke noe problem å bytte. Koble fra batteriet først. Nå har ikke jeg byttet starter på en 7-serie, men byttet på min 320d 1999 i fjor. På den bilen måtte det gjøres fra undersiden. Se her
rekorden Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Forsøk å bytt starter du, så tror jeg det ordner seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå