Gå til innhold

S50B30 starter ikke! noen som har peiling på de motorene?


BMW ///BJ
 Share

Anbefalte innlegg

Er fullt igang med ombygging (320 - M3 ) har koblet opp alt elektrisk osv, å skulle prøvestarte. Starter går rundt men bensinpumpe går ikke å ingen gnist på plugger. Har testet ecu i original M3 uten startsperre og den startet bra ( har da fått utelukket startsperre? da motor er fra en 95 mod og bilen min er 92 ) har også skiftet veivsensor uten hell.

Så nå er jeg litt frustrert å irritert og vet ikke helt hvor jeg skal starte for å komme videre i feilsøkingen, da jeg ikke har eller finner noen koblingsskjema etc for denne motoren. Det eneste jeg kan tenke meg er galt nå er at det er 1 eller flere kabler som har fått brudd etter at motorlednings nettet er snudd å presset sammen for å passe ( kommer fra en Engelsk bil ) men det er jo ikke like lett å finne ut av dette når jeg ikke vet hvilke kabler som går hvor og til hva!?

Kan jo også nevne at bilen motor kommer ifra er allerede ombygd fra 325 - M3, og bilens lednings nett er likt som på min i stikket i motorrommet, har dog ikke fått sjekket om det er byttet om plass på noen av pinnene i stikket ennå, om dette er mulig ?? begge bilene startet og gikk før motor ble plukket ut. Har prøvd å søke rundt på forumet og andre steder på nettet men finner ikke noe tilsvarende, Må da være noen her inne som har vært borti noe lignende som kanskje vet hva som må/kan gjøres??

så hvis det er noen her som har noen formening om hva som kan være galt eller hva som må gjøres, setter jeg stor pris på litt hjelp for å få startet maskinen!

Mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei er ews 1 ut i fra det jeg har funnet ut av, motor er fra en tidlig 95 mod med den første startsperren, men ecu er chippet i england ( er ganske sikker på at starsperren er blitt fjernet da!? ) har ikke tatt motor fra den originale bilen, den sto i en 325 fra 94. Denne har jo ikke startsperre originalt, har jo også testet styreenheten i en org M3 uten startsperre og denne startet og gikk.

Har testet bensinpumpe rele og dme rele, skiftet veivsensor og bensinpumpe går ved tvangskjøring. har gått over motorledningsnettet og kan ikke finne noen brudd der. Jeg mistenker at det er noen kabler som må loddes om for å få dette i orden, men jeg finner ikke noe koblingsskjema / beskrivelse av motor og bil nett fra M3 og 320 som jeg kan gå utifra! Er ingen racer på el feilsøking etc så jeg står ganske fast nå :(

hva har dere som har satt i slik motor gjort for å få det til å virke? trenger virkelig hjelp nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på billedningsnettet, i sticken til motor. Det er likt på alle. Nei, vet ikke hva den går til eller hvilke pin det er. Men du ser den veldig godt når du tar å se under. Tynn, helgrønn kabel. Verdt ett forsøk, bare ikke klipp den så du ikke kan skjøte den sammen igjen om det ikke går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grønne kabelen er den tykkeste, den var ikke klipt i bilen den sto i heller så er litt skeptisk til å klippe den.. Er en tynn grønn kabel i motor ledningsnettet da. Bilstikket er annerledes på M3, er færre ledige stikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

ja det var en ganske enkel og teit feil, var ikke strøm på samme plass i strøm fordelingsboksen på høyre side i bilen min som det var fra bilen jeg tok i fra av en eller annen rar grunn :? selv om det ble målt ut 12v derfra også en mix up av bensintilførsel #-o ..... litt flaut men fort gjort at slik skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...