BMW ///BJ Skrevet Mai 23, 2012 Share Skrevet Mai 23, 2012 Er fullt igang med ombygging (320 - M3 ) har koblet opp alt elektrisk osv, å skulle prøvestarte. Starter går rundt men bensinpumpe går ikke å ingen gnist på plugger. Har testet ecu i original M3 uten startsperre og den startet bra ( har da fått utelukket startsperre? da motor er fra en 95 mod og bilen min er 92 ) har også skiftet veivsensor uten hell. Så nå er jeg litt frustrert å irritert og vet ikke helt hvor jeg skal starte for å komme videre i feilsøkingen, da jeg ikke har eller finner noen koblingsskjema etc for denne motoren. Det eneste jeg kan tenke meg er galt nå er at det er 1 eller flere kabler som har fått brudd etter at motorlednings nettet er snudd å presset sammen for å passe ( kommer fra en Engelsk bil ) men det er jo ikke like lett å finne ut av dette når jeg ikke vet hvilke kabler som går hvor og til hva!? Kan jo også nevne at bilen motor kommer ifra er allerede ombygd fra 325 - M3, og bilens lednings nett er likt som på min i stikket i motorrommet, har dog ikke fått sjekket om det er byttet om plass på noen av pinnene i stikket ennå, om dette er mulig ?? begge bilene startet og gikk før motor ble plukket ut. Har prøvd å søke rundt på forumet og andre steder på nettet men finner ikke noe tilsvarende, Må da være noen her inne som har vært borti noe lignende som kanskje vet hva som må/kan gjøres?? så hvis det er noen her som har noen formening om hva som kan være galt eller hva som må gjøres, setter jeg stor pris på litt hjelp for å få startet maskinen! Mvh Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW ///BJ Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2012 Ingen her som har bygd om 320 til M3 før?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lorve Skrevet Mai 25, 2012 Share Skrevet Mai 25, 2012 Er det Ews II ? brukte du tenningslås og nøkkel fra m3en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW ///BJ Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2012 nei er ews 1 ut i fra det jeg har funnet ut av, motor er fra en tidlig 95 mod med den første startsperren, men ecu er chippet i england ( er ganske sikker på at starsperren er blitt fjernet da!? ) har ikke tatt motor fra den originale bilen, den sto i en 325 fra 94. Denne har jo ikke startsperre originalt, har jo også testet styreenheten i en org M3 uten startsperre og denne startet og gikk. Har testet bensinpumpe rele og dme rele, skiftet veivsensor og bensinpumpe går ved tvangskjøring. har gått over motorledningsnettet og kan ikke finne noen brudd der. Jeg mistenker at det er noen kabler som må loddes om for å få dette i orden, men jeg finner ikke noe koblingsskjema / beskrivelse av motor og bil nett fra M3 og 320 som jeg kan gå utifra! Er ingen racer på el feilsøking etc så jeg står ganske fast nå hva har dere som har satt i slik motor gjort for å få det til å virke? trenger virkelig hjelp nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joher Skrevet Mai 25, 2012 Share Skrevet Mai 25, 2012 Måtte klippe den lille grønne ledningen som går fra billedningsnettet i motorsticken for å få start på min bil da jeg bygde om. Det var ikke m3, men alt er jo "likt" Kanskje prøve det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW ///BJ Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2012 det virker som om de er like fra 316 til 325 hvertfall, er annerledes bil stikk i m3, husker du hvilken pin det var? hva går den til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joher Skrevet Mai 25, 2012 Share Skrevet Mai 25, 2012 Tenker på billedningsnettet, i sticken til motor. Det er likt på alle. Nei, vet ikke hva den går til eller hvilke pin det er. Men du ser den veldig godt når du tar å se under. Tynn, helgrønn kabel. Verdt ett forsøk, bare ikke klipp den så du ikke kan skjøte den sammen igjen om det ikke går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW ///BJ Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2012 Okei, da skal jeg Prøve det i morgen, har kikka under der å det er ganske trangt der Takk for tipset! Kommer med tilbake melding i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW ///BJ Skrevet Mai 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2012 Eneste grønne kabelen er den tykkeste, den var ikke klipt i bilen den sto i heller så er litt skeptisk til å klippe den.. Er en tynn grønn kabel i motor ledningsnettet da. Bilstikket er annerledes på M3, er færre ledige stikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW ///BJ Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2012 flere som har noen innspill? er det noen som sitter med oversikt over hva hver enkelt pinne på motor ecu går til? og samme med stikket inn i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW ///BJ Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2012 Virkelig ingen her som kan forklare meg hva dem har gjort når dem har bygd om til M3? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW ///BJ Skrevet Juni 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2012 noen må da ha no nyttig å komme med vel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Juli 14, 2013 Share Skrevet Juli 14, 2013 fant du noen gang ut av dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW ///BJ Skrevet Juli 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2013 ja det var en ganske enkel og teit feil, var ikke strøm på samme plass i strøm fordelingsboksen på høyre side i bilen min som det var fra bilen jeg tok i fra av en eller annen rar grunn selv om det ble målt ut 12v derfra også en mix up av bensintilførsel ..... litt flaut men fort gjort at slik skjer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå