OrjanBmw Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 satt og så på noen youtubefilmer av identisk bil som min, da de revvet motoren la jeg merke til at turtallet gikk gjevnt opp og ned som det skal. På min går turtallet opp og ned, men oppfører seg litt hakkete, den går med andre ord litt hakkete nedover igjen etter jeg slipper gassen istedenfor å synke jevnt. måleren henger seg ikke opp, men går hakkvis nedover med ca 0.3 sekunders mellomrom. kan dette være sensor eller lignende som er ute på tur eller? kan dette påvirke motoreffekt/forbruk på noen måte?
carburetion Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Sjekka om den suger falsk luft noken plassar. Tomgangsregulatoren som henger seg. Viss veiv og kamfølar er begynt å bli defekt så vill bilen kutta under kjøyring eller blir tung å starte. Du hadde merka på turtallet når du gav gass viss det var veiv eller kam føler.
OrjanBmw Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Skrevet Mai 24, 2012 Bilen starter som oftest på første sveiv. Når jeg gir gass streiker av og til kickdownsensoren og bilen tar en stund før den skjønner at jeg har gassen i bunn, men motoren endrer gange, effekten og nedgiringen kan av og til komme 1-3 sekunder etter. Kan dette ha noe med samme problem å gjøre?
carburetion Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 Skifta olje på girkassa ? Viss det er lenge sida, over 2 år sida så hadde eg skifta. Hadde tatt ein diagnose på bilen for å sjekka om det er feiler. Kan jo vera at det er dårlig kontakt ved kontaktane inn på girkassa? Slitt kickdown pedal ? Du kan jo prøve å koble kontaktane i frå og sjå om du ser noke korrosjon på dei. Viss du står i nautral/park når turtallet hakker så tvile eg på det er girkassa som er synderen. Kan vera styreenheten som tulle til. Du kan jo kontrollera kontakten inn på styreenheten. Smøra på el-silikon på kontaktane.
Silverboy Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 Hører du at den faktisk går hakkete da? Tipper det er bare instrumentet som hakker litt. Har fått mitt omkalibrert og etter det begynte det å hakke bittelitt slik du nevner.
OrjanBmw Skrevet Mai 26, 2012 Forfatter Skrevet Mai 26, 2012 hører ikke at den hakker nei. bare sees på turtallsmåler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå