Gå til innhold

6x9 ved beina i baksetet på e34?

Anbefalte innlegg

er med på det du sier med at den nødvendigvis ikke er kvikkere, men om du skal ha en 18" til å spille bra og spenstig må du ha en svæær forsterker og et stort område fordi den trenger høyere lyd for å vise hele sitt potensiale... i en bil, og i mitt tilfelle, i denne bilen, med den forsterkeren jeg har, ville jeg fått mer kick bass med en 10", og det er der det er testet og utprøvd...

og er ikke helt enig i at alt av basshøyttalere skal peke mot deg forfra for at det skal gå ann å høre på så lenge de ikke er delt til under 50hz, som er på grensen til hva mennesker klarer å høre, og omtrent bare føles.

gidd ikke krangle på det der i og med at jeg ikke er ute etter noe svar på noe av det, men jeg tar tipset om å heller utbedre sparkepanelene mere... sånn de er nå er 5,25"ene skrudd i aluminiumsplate som er festet med sikaflex til sparkepanelet og er ganske tett.. men skal kansje se om jeg klarer å få inn 6x9ene i sparkepanelet i stedet og kobler de opp på delefilteret til komponentsettet jeg har foran... mulig det funker bedre, men er mer arbeid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker jo som om du kan dette, men egentlig så er du helt på bærtur, og vil heller ikke lære høres det ut som. Når lydbildet i bilen er riktik, så høres det ut som den som synger står midt på dashbordet.

Idèen din om å feste 6x9" under baksetet kan du bare slå fra deg med en gang, for der er det bærende konstruksjon. Hvis din 12" ikke er like kjapp som en 10" så er den av dårligere kvalitet enn 10" du tester, og/eller forsterkeren er for svak. Joakim Skovlund vant EM i "lydkvalitet" med en 18" bare så det er sagt.

Skal du ha noe som spiller skikkelig kult i din E34, så er tang band veien å gå. En 6" bass i sparkepaneler (minst 19mm mdf for disse beveger seg godt) og 4" fulltone i dashbordet der hvor diskantene sitter orginalt, så har du noe som spiller helt villt til prisen. Dette krever dog en god 4 kanals forsterker med delefilter. Med dette oppsettet, så kan du dele 4" fulltonene ned mot 60hz!! og 6" bassene derfra og nedover, og du vil få en lydopplevelse med trykk foran, som langt over det du har nå, UTEN å koble til suben baki.

En ting du uansett MÅ gjøre, er å få laget deg noen nye sparkepaneler i mdf, også høres det ut som du trenger en ny forsterker og/eller sub ;)

Hvis disse 6x9" du har er så bra, så er det sikkert en eller annen som vil kjøpe dem, sammen med resten av høyttalerene du har i bilen nå, så har du litt kroner til nytt frontsysten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...