Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, sikkert litt domt spørsmål, men driver å lærer meg m50 motoren også gikk motoren varm her om dagen, tenkte det va termostaten først men så har jeg hørt at vannpumpa er litt svak på disse motorene det kan sikkert diskuterest også, men så bestillte jeg termostat og ny vannpumpe på schmiedman.

så såg jeg at jeg må ha av vifta for å komme til demonteringa av vannpumpa og monteringa, men det som er probleme hvordan skal jeg få løsna visko vifta, trenger jeg et spessial verktøy for å få motgang når jeg skal løsne med fastnøkkel (32mm), ser ikke helt hvordan jeg skal få den av sånn som den står nå.

et bilde av motor rommet fra en m50 motor, har tatt ut radiatoren da så er en del bedre plass enn på dette bilde.

y5n06ykvaurll0o6x9l5.jpg

mvh 320i gutten

Skrevet

Den er links gjenget. Dvs; skru motsatt vei av hva du ellers ville gjort for å løsne en vanlig mutter. Om du drar i multireimen samtidig som du skru (eller får noen til å dra for deg) så trenger su ikke spesialvrktøy. Den løsner mest sannsynlig slik.

Skrevet

ok takk for svar, da blir det vel å skru med klokka visst det er lings gjenger, har ikke lyst å bruke for mye penger på bilen enda, iallefall ikke før jeg begynner i lære og får rabatter på det meste av verktøy, deler. men da får jeg noen til å holde reima mens jeg kakker til :),

må få kjøpt heines boka snart kommer antageligt til stor hjelp hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...