Gå til innhold

SE HER!! Dere som har Knirke/knake lyd i dashbordet!!E60/61

ogis
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått en knirke/knake lyd i bilen som virker som det kommer fra dashbordet? KAN DET VÆRE DETTE??

http://forums.5series.net/topic/45017-c ... dashboard/

SI B51 13 04

Body Equipment August 2007

Technical Service

This Service Information bulletin supersedes S.I. B51 13 04 dated June 2007.

designates changes to this revision

SUBJECT

Rattling Noise from Center Display

MODEL

E60, E61 (5 Series sedan and sports wagon) produced up to June 2007

E63, E64 (6 Series coupe and convertible) produced up to June 2007

SITUATION

A rattling noise may be heard from behind the center display or lower windshield area when the vehicle is driven over bumps.

CAUSE

The retaining bolts for the cross strut brace on the center support bracket, or on the strut towers, have worked themselves loose. In some cases, the threaded holes of the aluminum center support bracket have become damaged.

Full SIB

Attached File SIB_511304.pdf (40.03K)

Number of downloads: 134

Noen som vet ka de strammet her? dempertårna? noen som har en norsk forklaring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall snakk om noen bolter på dempertårna, så er vel bare å gå over disse for å se. Har ikke E60/61 sånne korte stag som går ned på dempertårna? Ikke tvers over, men ned fra frontruta der omtrent.(?) Ville ha sjekket disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er det som slår meg og, har ikke kommet så langt att eg har gått over bilen endå:)

tenkte ta litt teori først, men lurte på om det var noe nede på fjørbeina og å om det gikk på stab stabstagne under motor.

men som du sier så virker det som det er toppen av dempertårna ja og disse stagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er så mangen tråder her inne på bimmers med mangen problemstillinger uten svar

HER ER SVARET :)

Denne kanake lyden gikk vekk ved å stramme opp stabstaget mellom demper tårn og mot karrasoriet bak dashbordet i motorrommet.

Stram opp alle bolter på på stabstaget totalt 4 stk disse har en tendens til å løsne over tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg har hørt denne rasle-lyden i lengre tid, men uten å ha greid å spore den opp. Hørtes ut som den kom fra der dashbordet "møter" frontruta.

Så sjekket jeg "stagene" i dag, og det ene var løst pga. løs bolt ved høyre fjærbein-feste. Skrudde til denne bolten ganske hardt, og vips så var lyden borte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...