Gå til innhold

Oppgradere lyd i E46

Anbefalte innlegg

Si det. Burde sjekke rundt med andre som har gjort det samme kanskje men er kanskje redd den blir enda mer dempet enn hva den alerede er. kan du legge med seteryggen ? eller har du skipose ? Jeg har skipose og metall bak setet så er mye demping fra før så jeg kommer ikke til å gjøre det også er jeg redd for at den som passer nedunder kanskje vil lage skrangle/ulyder når den er i bruk. Går jo kanskje ann å kjøpe gummilister å feste så det blir dempa i tilfelle men hater å høre på musikk med bass i også hører man masse rassling.

Jeg har hverken nedleggbare seter eller skipose :(

Men har lest en del om dette og det ser jo ut som om det skal funke? Bavsound har jo laget en kasse som passer til e46, men ikke til sedan :( Hva om man legger bassen nedi reservehjulsbrønnen og at den stikker opp gjennom gulvet i bagasjerommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Virker som om bilen min er dårlig utstyrt... jeg har ikke midtarmlene på baksetene engang... :(

Tusen takk for at du tar deg tid til å finne dette. Settes veldig stor pris på! :D

Utrolig kult det han hadde laget! men jeg har ikke lyst til å bruke opp noe av bagasjerommet mitt. I så fall, minst mulig. Som du sikkert vet, så er det ikke store plassen bak der :) Hvor mye tror du det vil koste å få gjort dette hos noen? Noe i likhet med det du linket til, bare i en litt mindre grad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det. Er ikke så vannskelig å få til selv bare man bruker litt tid på det. Bedre å gjøre det selv så vet du hva som kanskje er feil om noe går feil.

Ganske liten plass ja hehe men om man lager en rett vegg bak der og lager en kasse formet etter ryggen og skrur forsterkeren på veggen som man lager.

Eller kanskje som dette. Kjøpe et rør så du får bassen opp igjennom hylla bak!

allangle.jpg

Virker jo ikke så vanskelig dette om du ikke vil ha plexiglass til selve bass elementet.

hvis du bare skal se forsterkeren så er det bare å kjøpe en rute plexiglass også en treplate også kappe til så du får festa plexiglasset. også lage rom under til forsterkeren. Eneste er vel at man må offre muligheten til å kunne få frem reservehjulet under der (som er like bøst som et moped hjul fant jeg ut i dag)

Men selv om du ikke har midtarmlene så kan du slå ut plata bak tror jeg så kommer den litt lettere igjennom hehe.

img1754u.jpg

Bilde av mitt med det meste som er løst dratt ut. Ser du der den røde kabelen kommer ut ? Er et sånt hull på hver side hvis du skal trekke kabel fra spiller. Bare dra ut baksetet så er det kjempe lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det. Er ikke så vannskelig å få til selv bare man bruker litt tid på det. Bedre å gjøre det selv så vet du hva som kanskje er feil om noe går feil.

Ganske liten plass ja hehe men om man lager en rett vegg bak der og lager en kasse formet etter ryggen og skrur forsterkeren på veggen som man lager.

Eller kanskje som dette. Kjøpe et rør så du får bassen opp igjennom hylla bak!

[ Bilde ]

Virker jo ikke så vanskelig dette om du ikke vil ha plexiglass til selve bass elementet.

hvis du bare skal se forsterkeren så er det bare å kjøpe en rute plexiglass også en treplate også kappe til så du får festa plexiglasset. også lage rom under til forsterkeren. Eneste er vel at man må offre muligheten til å kunne få frem reservehjulet under der (som er like bøst som et moped hjul fant jeg ut i dag)

Men selv om du ikke har midtarmlene så kan du slå ut plata bak tror jeg så kommer den litt lettere igjennom hehe.

[ Bilde ]

Bilde av mitt med det meste som er løst dratt ut. Ser du der den røde kabelen kommer ut ? Er et sånt hull på hver side hvis du skal trekke kabel fra spiller. Bare dra ut baksetet så er det kjempe lett.

Skal se hva jeg finner ut og får til, takker for hjelpen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med USPS og verktøyet ble det rundt 4500, så kommer vel momsen i senere tid, er kansje litt mye, men du får vertfall skiftet alle 10 høytalerne inni bilen. uten å måtte modifisere en god del :)

Har faktisk fått alt på plass nå! og vertfall med min Pioneer spiller låter dette 10 ganger bedre! bassen slurver ikke mere og tråkker litt bedre. så er lyden såå mye klarere!

Med litt somling var jeg fiks ferdig på 3 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det fra bavsound.com? Viste ikke det var forskjell fra EU og US :S jeg bare velgte bil, så kom dette, http://www.bavariansoundwerks.com/produ ... ies-Sedan/

Da valgte jeg bare Harman Kardon og Toolkit.

Alt passet helt fint :P

http://www.bavariansoundwerks.com/produ ... _Sedan.pdf Der ser man installeringen, så har de videoer og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem pakke bestilte du ? jeg spurte dem om de hadde en pakke til min bil som da er EU versjon å fikk dette svaret.

Unfortunately this is Base Audio. Our kits will not work as we do not receive these packages here in the US. Apologies for the bad news.

Virker som at han bestilte pakken hvor man får med alt. Stage 1 eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...