Trinitonn Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Hei, har en 98' 320 E46 med orginale sportsfjærer, har det noe å si på valget av dempere? Var på PPK og ble bedt om å bytte ytre, nede bærekule VSF. Disse selges vel ikke separatat? Det ender vel med at jeg må kjøpe 2 nye bærearmer i stede? Takk for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Jo, de ytre får du separat. Meeen, komplette nye bærearmer med bakre foringer er alt annet enn dyrt og da slipper du jo problemer med noe annet senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trinitonn Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2012 Ja, du har rett i det. Det blir til at jeg kjøper to bærearmer inkl. foringer. De nedre, ytre bærekulene fant jeg ikke på nettet, uansett hvor jeg så hen. Schmiedmann, GS og Koed vil vel helst selge en hel bærearm i stede for én slik foring tenker jeg. Men, mitt siste spørsmål - trenger jeg å tenke på at jeg har sportsfjærer ved kjøp av nye dempere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Sikkert greit å kjøpe dempere tilpasset senking. Mest lønnsomt er det nok å kjøpe et nytt komplett kit.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trinitonn Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2012 Tenkte å ikke bruke så mye penger på denne bilen akkurat nå (passer på lommeboka mi). Ettersom jeg ikke har mye erfaring med bilskruing tenkte jeg å høre med dere om jeg f.eks. kunne kjøpt front-demperne som du ser her: (De fra Bilstein) Eller om dere har et annet godt tips? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg vet jeg har sportsfjærer, og disse er vel litt kortere enn vanlige, og vil disse demperne (over) passe da? Er ikke jeg som skal skru på bilen, men skal kjøpe inn delene og sette bort til en kompis av en kompis, og i stede for å mase på han om alt mulig tenkte jeg å høre her først. Takk for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trinitonn Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2012 Sjekka nettopp boka til bilen og der står det; 0226 SPORTLICHE FAHRWEKSABSTIMMUNG med andre ord sportsunderstell - og det stiller vel saken annerledes.. Må ha kortere dempere da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Du må bruke riktige dempere beregnet for den fjæra som er i bruk, ring meg i morgen så kan jeg gi deg svar og priser på hva som passer for din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trinitonn Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2012 Hei Chris, takk for tilbudet men jeg har allerede fått tak i og bestilt - du kom en tanke for sent, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 det er i orden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå