Gå til innhold

Bmw 320i 97mod M52B20 går ikke på en sylinder.

TorErik
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer og kjøpe meg en 97mod 320i med M52B20 motor som ikke går på alle sylinderene.

Sylinder nr 4 eller 5 var ikke med i følge selger. Hadde hatt ute pluggen og den var våt, og hadde også prøvd med en annen coil uten at det hjalp noe.

Selger mente på det kanskje kunne være en fastbrent ventil eller noe?

Bil og motor har ca gått 280.000km om dette har noe og si.

Noen som har vært borti lignende før? Og hva er isåfall "worst case" her? Av med toppen for og overhale den, eller er det andre måter og sjekke det på?

Han hadde ikke hatt kompresjonstest på bilen, men mente det gikk helt greit og kjøre bilen de 10milene det er hjem til meg. Er jo såklart ikke anbefalt, men vil det gjøre noen skade?

Litt av grunnen til at jeg lurer er pga jeg lurer om dette lønner seg økonomisk, er snakk om en billigbil men kan fort bli dyrt dersom jeg må bytte mye dyre deler for og få den i orden.

Mvh Tor Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen stor risiko du tar økonomisk nei.

I verste fall kan jeg selge deg ny M52B20 (enkel vanos) motor for 3000.-

Ganske sikker på at det ikke M52B20TU (dobbel vanos) på denne da den ikke kom før i 98 ?

Ta en diagnose.

Problemet ligger nok i plugger, coiler, eller kamsensor.

Se etter gnist og bytt om på coiler for å se om problemet flytter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Enkel vanos ja :) Da reiser jeg og kikker på den på fredagen og håper på at kompresjonen er bra på alle sylindere.

Om jeg kan få motor til den prisen er det ikke noe problem nei, så da får jeg bare satse på at bilen er så bra som den virker utenom motor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært å hentet bilen idag. Storførnyd sålangt, men tok en kompresjonstest på den når jeg kom hjem og den var ikke så positiv :(

Helt grei komp på mellom 12-14 (noe unøyaktig test) på alle sylindere utenom nr 4. Der stoppa nåla på mellom 1 og 2. Så er nok en klar feil der.

Tok av toppdekselet men ser ingen feil igrunn. Skal kikke litt mer på det i morgen. Ryker litt blått av bilen til tider. Stempelringer eller ventiler?

Er det noe håp for denne motoren uten og ta av toppen? Noen triks jeg kan prøve på før jeg demonterer noe mer?

Er vel gjerne like greit og bytte motor i og med jeg ikke kjenner til hva som er feil her?

Og stemmer det at det er samme motor i E36, E46 og E39, at de vil passe om en annen med tanke på det elektriske osv?

Ble veldig mye spm her nå, men håper det går greit :)

Motor har per dags dato gått 278.000km, og er en M52B20 med enkel vanos.

Mvh Tor Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...